כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: 801 מהמאגר החדש שאלה 29.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: יא'- יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 007, מועד ב' תש"ע, שאלה 2.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
מבוסס על בחינת בגרות: המאגר החדש, שאלון 801-אנליטית, שאלה 23.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
כיתה: יא'-יב'
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 005, מועד ב' תשס"ז, שאלה 3.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
תיאור: מתוך המאמר: חקירת מקומות גיאומטריים בסביבת גיאומטריה דינמית - מה ניתן ללמוד מזה?, רותי סגל, משה סטופל וויקטור אוקמן, על"ה 52.
מקום גאומטרי נולד ממעגל מקום גאומטרי נולד מאליפסה
מקום גאומטרי נולד מהמעגל - הרחבת החקירה מקום גאומטרי נולד מפרבולה.
תיאור: מתוך הפיצוח לקפל פרבולה, יישום דינאמי (להורדה).
להמחשת הפעילות של יצירת קו המתאר של הפרבולה בעזרת קיפולי נייר. ביישום ניתן לחקור מצבים שונים ולחקור את תכונות הפרבולה.
הפעילות מלווה באנימציה להמחשה.
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי , יישום דינאמי (להורדה) וסרטון הדגמה .
חקירת משוואת האליפסה. ביישום ניתן לשנות את הפרמטקים ולחקור את השפעתם על צורת האליפסה ומיקומה. הפעילות מלווה בסרטון הדגמה.
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי, יישום דינאמי (להורדה) וסרטון הדגמה.
חקירת המקום הגיאומטרי של האליפסה כאוסף הנקודות שסכום מרחקיהן משתי נקודות הוא קבוע. ביישום ניתן לשנות את הקבוע של סכום המרחקים וכן את המוקדים ולחקור את השפעתם על צורת האליפסה ומיקומה.
הפעילות מלווה בסרטון הדגמה.
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי, יישום דינאמי (להורדה) וסרטון הדגמה.
חקירת המקום הגיאומטרי של הפרבולה כאוסף הנקודות שמרחקן מנקודה קבועה (המוקד) ומישר קבוע (המדריך) הוא קבוע. ביישום ניתן לשנות את מיקום המוקד והמדריך ולחקור את הקשר ביניהם לצורת הפרבולה ומיקומה.
הפעילות מלווה בסרטון הדגמה.
נושא: מקומות גאומטריים
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: קיץ תשע"ג מועד א, שאלון 807, שאלה 1.
תיאור: פתרון שאלה בבגרות בנושא מקומות גיאומטריים בדרך גיאומטרית ולא אנליטית. דף עבודה ויישום דינאמי (להורדה).