התפתחות תפיסות אינטואיטיביות של תלמידים אודות מושג האינסוף
כתבו: שרון אביטן ופרלה נשר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: תיאור מחקר העוסק בהתפתחות אינטואיטיבית של תפיסת האינסוף בקרב תלמידים
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
חקירה מונחית המולידה הפתעות והרכבת שאלות על-ידי תלמידים
כתבו: אבי סיגלר ושלומית אליקן
מדור: זה קרה לי בכיתה
תקציר: בעיות בגאומטריה המהוות קרקע פורייה לפעילות של חקר מונחה בכיתה
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
דרכי התייחסות שונות לטעויות תוך כדי הוראת אי-שוויונות
כתבו: איריס שרייבר ופסיה צמיר
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: השוואה בין שתי גישות הוראה: "התמקדות בנכון" לעומת "דיון בשגיאות"
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.
משפטי קיום והוכחות קיום בבית הספר התיכון – צורך כמעט קיומי
כתבה: אריה רוקח, נצה מובשוביץ הדר
מדור: חושבים מתמטיקה
תקציר: משפטי הקיום בהוראת המתמטיקה בבית הספר.
מקור: על"ה 45, תשע"א 2011
הערה: במאמר זה יש סרטון. ניתן לצפות בסרטון באמצעות גרסת acrobat 9 ומעלה. אם איכם מצליחים לצפות בו - ניתן לעדכן גרסה בקישור זה.
בעיות מילוליות בהוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה
כתבו: פיטר סמובול, נתן שטיינברג, יוסף חפץ, אריאל אוברשטיין
מדור: חשיבה מתמטית
תקציר: מודל לפתרון בעיות מילוליות וסקירת סגנונות פתרון
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.