התפתחות מושג הפונקציה: סקר קצר, חלק א'
מדור: היסטוריה
כתב: ישראל קליינר
תקציר: במאמר נסקרת ההיסטוריה של התפתחות מושג הפונקציה. מושג זה היה במצב של השתנות מתמדת - תחילה בביטוי אנליטי (נוסחה "שרירותית"), אחר כך עקום (משורטט ביד חופשית) ולאחר מכן שוב ביטוי אנליטי (נוסחה "ספציפית").
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
מדור: תוכנית לימודים
כתבה: חנה פרל
תקציר: במאמר מתארת הכותבת הוראה בעזרת מחשבונים גרפיים. המחשבונים ניחנים בזכרון ניכר, ניתן לתכנת ולשמור בהם מספר רב של תוכניות והם מסוגלים לבצע פעולות נומריות. במאמר, דנה הכותבת ביתרונות השימוש במחשבונים גרפיים ובניסוי שערכה בכיתות י'-י"ב. (בעלה 13 מתייחס גדעון צבס למאמר זה).
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
עוד על הפרקטלים - המבט הפיסיקלי מרקמי האנדרלמוסיה
כתבה: ורדה בר
תקציר: במאמר מוצגות מספר דוגמאות פיסיקליות הממחישות את ההשפעה המשמעותית שיכולה להיות לשינוי קטן בתנאי התחלה על תיאור תופעה - רעיון בסיסי בתורת הכאוס. המאמר מדגיש את החשיבות של שימוש במודלים מתמטיים. אלה יכולים במקרים הפשוטים לחזות תופעות דטרמיניסטיות ובמקרים אחרים - להצביע על חוסר אפשרות לניבוי - על כאוס.
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993
מחשוב בכיתת המתמטיקה : אפשרויות הבאות בחשבון, חלק - ג'
כתבה: מיכל ירושלמי
תקציר: בחלק זה של המאמר מוצגת סקירה על סביבות לימודיות, בית ספריות, המאפשרות שילוב של למידה בעזרת מחשב בפעילויות חקר. בנוסף מוצגות מספר דוגמאות לשילוב ולהתאמה של תוכניות לימודים לסביבה לימודית הכוללת חומרה, תוכנה, אסטרטגיות הוראה חדשות, דרכי הערכה וכו'.
מקור: על"ה 12, תשנ"ג 1993