מבעד לעדשה של המתמטיקה הוֵודית - מבט שונה על ביטויים אלגבריים מוכרים
כתבה: עטרה שריקי
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
פיתוח חשיבה מתמטית של תלמידים בפתרון בעיות מילוליות
כתבו: יפים כץ ומאיה כץ
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
האם הטענה ההפוכה נכונה? ואם כן איך מוכיחים אותה?
כתב: אבי סיגלר
מדור: משולחנו של מורה
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
מציאת הערך המקסימלי או המינימלי של פונקציה ריבועית בשני משתנים בגישה אלגברית
כתב: עלי עותמאן
מדור: חקירה מתמטית
תקציר:
מקור: על"ה 48, תשע"ג 2013.
תרומתם של יישומי הלוח האינטראקטיבי למהלך הדיון הכיתתי
כתבה: אלינה אנגל
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקרה של אלינה אנגל בהנחיית פרופסור מיכל ירושלמי, העוסק בשילוב לוח אינטראקטיבי בשיעורי מתמטיקה, ותרומתו להתפתחות דיון, גם בכתה של תלמידים מתקשים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
מה יודעים מורי מתמטיקה ומתכשרים להוראה אודות תולדות המתמטיקה?
כתב: אביקם גזית
מדור: מהמחקר בחינוך המתמטי
תקציר: מחקר הבודק את הידע של המורים והסטודנטים להוראה, בהיסטוריה של המתמטיקה, תוך כדי שימת דגשים על חשיבותה בהבנת החומר הנלמד.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
ריבוי פתרונות לבעיה בגאומטריה והכללת הבעיה
כתבו: רוזה לייקין, ענת לבב-ויינברג ואינה ולטמן
מדור: אפשר גם אחרת
תקציר: המאמר מציג מספר רב של פתרונות לשאלה אחת, המאפשרים הכללה מעבר לנתוני הבעיה המקורית. הצגת ריבוי הפתרונות בפני התלמידים מהווה קרקע פורייה להתפתחות ולקיום דיון בכתה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
התפתחות מקצועית בשילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה
כתבה: דבורה גורב
מדור: מיומנה של מורה
תקציר: ד"ר דבורה גורב חושפת בפנינו את ההתלבטויות שלה במהלך שילוב טכנולוגיה בכתתה כמורה וכמורת מורים וכיצד התבצעה פריצת הדרך האישית שלה והטמעתה של הטכנולוגיה בקרב סטודנטים להוראה.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
הצצה לעולם האוריגמי
כתבו: אילן גריבי וגדי וישנה
מדור: מעבר לאופק
תקציר: ההצצה לעולם האוריגמי של אילן גריבי וגדי וישנה והחשיפה לרעיונות המתמטיים הגלומים בו, פותחת בפנינו חלון לשאלה, כיצד ניתן לשלב את העולם הזה בהוראת המתמטיקה בבתי הספר העל-יסודיים.
מקור: על"ה 47, תשע"ב 2012.
מבט על הכנס הארצי להוראת מתמטיקה – תשע"ב
מערכת על"ה
מדור: כנס ארצי תשע"ב
תקציר: אוסף של שקפים מהמצגות שהוצגו בכנס
מקור: על"ה 46, תשע"ב 2012.