תוכנית הלימודים המוארת לחטיבת הביניים

מקור: שאלות אוריינות

אופי הפעילות: יישום דינאמי בו ניתן לבנות מבנים מקוביות על פי דגם , או בניה חופשית, ולראות אותו ממבטים שונים.

תיאור: היישומון בהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: סרטון בתלת מימד ויישומון (דרוש להוריד גאוגברה 5)

תאור: מתבסס על שאלה מתוך דוגמאות למבחני פיזה 2012

בסרטון ניתן להתבונן במחסן במבטים שונים. ביישומון נבנה המחסן על פי התוכנית המתוארת בשאלה וניתן להתבונן בו בתצוגת תלת מימד, לסובב ואף לשנות את מימדי המחסן. ניתן גם ליצור מבט על, צד קדמי אחורי וכדומה.

* יש צורך להוריד את גרסת הניסוי של גאוגברה 5.


תיאור: הפעילות עוסקת בנושאים אחדים שיש להם חשיבות מרכזית בתכנית הלימודים של כיתה י: גאומטריה אנליטית, דמיון משולשים והזזות.

הפעילות מאפשרת לערוך חזרה על הפונקציה הקווית ועל ישרים במערכת צירים (גם כאלה שאינם גרפים של פונקציות) בהקשר טבעי של שיעורי הגאומטריה, ולהדגיש את הקשר בין פתרון משוואות ונקודות במערכת צירים.

בשאלות אחדות בפעילות זו משולבים ישרים המקבילים לצירים. אחת הסיבות היא שבאופן כזה יצרנו בקלות משולשים ישרי זווית ולכן ניתן לחשב בקלות אורכי קטעים באמצעות משפט פיתגורס, מבלי להזדקק לנוסחת המרחק בין נקודות. כאשר, בשנים הבאות, התלמידים יפגשו את נוסחת המרחק, הנוסחה תהיה עבורם ביטוי אלגברי לפעולה שהם מכירים.


תיאור: הפעילות עוסקת בנושאים אחדים שיש להם חשיבות מרכזית בתכנית הלימודים של כיתה י': גאומטריה אנליטית, דמיון משולשים והזזות.

הפעילות מאפשרת לערוך חזרה על הפונקציה הקווית ועל ישרים במערכת צירים (גם כאלה שאינם גרפים של פונקציות) בהקשר טבעי של שיעורי הגאומטריה, ולהדגיש את הקשר בין פתרון משוואות ונקודות במערכת צירים.


תיאור: אוסף משימות קצרות שמטרתן לחדד, להעמיק את ההבנה ולעורר שיח מתמטי בכיתה. המשימות מתאימות לתלמידי כיתה ט' ברמות הגבוהות. השאלות מתייחסות לצורות גיאומטריות בתוך מערכת צירים. השאלות משלבות בין מיומנויות של הבנת מיקומים במערכת צירים, מיומנויות אלגבריות הקשורות בפונקציות קוויות וידע והבנה באשר לתכונות הגיאומטריות של משולשים ומרובעים. 


 

http://highmath.haifa.ac.il/images/%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%92%D7%94.jpgמקור: מחונNet 

אופי הפעילות: חקרשת שנפתח בסיפור על ההראג'ה ההודי והפיל החולה שלו וממשיך בלימוד עצמי של נושא החזקות ומשימות שונות בקבוצות.

 

 

 


מקור: Ted Ed 

אופי הפעילות: מספרים.. כמו למשל, כמה סוכריות בצנצנת, או כמה מתקני פסנתרים יש בעיר? בעזרת חוק פרמי, פיסיקאי ידוע ובעזרת מספרים גדולים בחזקות של 10, תוכלו להעריך מספרים בשיטה פשוטה וקלה.

הסרטון מלווה בשאלון אינטראקטיבי ובהפניה לחומקי העשרה.

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos