מקור: MEI
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לנייד בו על המסך רצות נקודות על הישר.
עליך להיות מהיר ולזהות איזה ישר מתואר בגרף. או לחלופין יהיה נתון ישר ושלושה גרפים ען נקודות נעות ועליך לבחור את הגרף הנכון.
המשחק הוא עם ניקוד ועל זמן.
בחרו מהתפריט את המשחקון: Straight Line Graphs
מקור: Desmos Teacher
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לטאבלט בו צריך לתפוס כוכבים ע"י הפלת כדור. הכדור נופל וגולש על גבי גרפים של פונקציות קוויות אותם צריך התלמיד לבנות לפי מיקום הכוכבים.
הפעילות מתרגלת את משמעות השיפוע בשריג לפי יחס בין גובה מדרגה לרוחבה, ומייצרת תפיסה ויזואלית למספר החופשי בביטוי של הפונקציה הקווית לפי נקודת החיתוך המשוערת של הגרף הנבנה עם ציר ה- Y.
מקור: GeoGebra
תאור: פעילות עם יישומון שמדגימה בעיה של חקר פונקציות קוויות ומציאת נקודות חיתוך של ישרים.
היישומון מאפשר לשנות נתונים ולפתור בעיות רבות.
מחבר: Judah L Schwartz
מקור:Desmos Teacher
אופי הפעילות: שאלות אינטראקטיביות בדסמוס
תאור: אוסף פעילויות אינטראקטיביות מדורגות אך מאתגרות לבניית ישרים בייצוגיו השונים תוך שימוש בתוכנה Desmos. הפעילות במערכת Desmos Teacher, ניתן להגדיר כיתה ולעקוב אחר התקדמות התלמידים.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.
מקור: PhET
אופי הפעילות: יישום דינאמי ואינטראקטיבי.
תיאור: חקירה של הקשר בין משוואת הישר ומשוואתו. התרגול מתנהל כמשחק.
מקור: Khan academy
אופי הפעילות: תרגול אינטראקטיבי באקדמיית קאהן, מתורגם לעברית.
תיאור: בהינתן משוואת ישר, על התלמיד ליצור גרף ישר על ידי קביעת שתי נקודות עליו. התרגול מלווה בסרטון הסבר וברצף נושאי של משוואת הישר בסרטונים ובתרגול.
מקור: Mangahigh
אופי הפעילות: משחק אינטראקטיבי בו עשר רמות.
תיאור: לתרגול בניית משוואת הישר דרך שתי נקודות. המורה יכול לבנות כיתה ולעקוב אחר תוצאות התלמידים.