מקור: Cary and Michael Huang
אופי הפעילות: תוכנה ידידותית וויזואלית להתרשמות מסדרי גודל בעולם. מה הגודל של חיידקים? ומה הגודל של היקום? התוכנה מציגה בשפות שונות, גם בעברית,סרגל שניתן לנוע עליו, ומראה גופים בגדלים שונים,
מהחלקיקים הקטנים ביותר ועד לגלקסיות עצומות. ראו הצעה לפעילות באתר כיתה בפיתה.
מקור: Office of Charles and Roy Eames
אופי הפעילות: סרטון מרהיב
תאור: תרגיל קולנועי מדעי, בקריינתו של פיל מוריסון. סדרת תמונות של זוג עורך פיקניק בפארק, בה כל תמונה מראה אזור קטן פי עשרה מהקודמת. הסדרה מתחילה בתמונה של היקום המוכר כולו, והמצלמה מתמקדת בהדרגה, עד שניתן לראות את החלקיקיים התת-אטומיים בתוך ידו של הגבר.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בחקירת תהליכי גידול מעריכי. ניתן לשלב בלימוד סדרה הנדסית או בבעיות גדול ודעיכה.
מקור: הילקוט הדיגיטלי של מטח לחט"ב
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: בפעילות מופיעים תרגילים העוסקים בסדר פעולות חשבון במספרים טבעיים. בפעילות יש 3 סעיפים: תרגילים עם שתי פעולות ובלי סוגריים, תרגילים עם שתי פעולות וסוגריים, ותרגילים עם שלוש פעולות. כמו כן ניתן למצוא פעילויות משחק נוספות בנושא כגון: התרגילון: סדר פעולות - הוסיפו פעולות וסוגריים התרגילון: סדר פעולות במספרים עשרוניים, התרגילון: סדר פעולות - חידות.
מקור: הטלויזיה החינוכית
אופי הפעילות: משדר נוסטלגי של הטלויזיה הלימודית המציג את המספרים המכוונים, בניית ציר המספרים ועיסוק בסדר בין המספרים. מלווה באנימציות ובהמחשות כולל טיול למקום הנמוך ביותר בעולם.
מקור: nrich
אופי הפעילות: משחק מאתגר המשלב אסטרטגיה ותרגול חיבור וחיסור של מספרים שליליים. הגרילו שני מספרים בקובייה. חברו תרגיל שתוצאתו על הלוח ונסו ליצור רצף של שלושה מספרים בלוח. ניתן לשחק עם חבר או נגד המחשב, וכן לקבוע את רמת המשחק.
מקור: BBC
אופי הפעילות: שלושה משחקי הרפתקה משולבים בוידאו. הילחמו ברובוטים המנסים להשתלט בעולם, פתרו משימות בסדר המספרים השליליים והצילו את העולם....
מקור: WHY U, תרגום דוידסון און-ליין
אופי הפעילות: סרטון אנימציה המציג הסברים לפעולת הכפל בין מספרים שליליים. הסרטון הוא השמיני בסדרה , המציגה נושאים שונים בתחום הטרום אלגברה. (בתרגום של מכון דוידסון). בפרק זה נבדוק ביחד עם פרופסור ון שמוהוק מה הם חוקי הכפל כאשר אחד או יותר מהאופרנדים המוכפלים הוא שלילי, ומה עומד מאחורי החוקים האלה.
![]()