תיאור: הפעילויות בדף שלפנינו נוגעות כולן בפעולות חישוביות ואלגבריות המשלבות שורשים.
המטרה היא לחזק את המיומנויות האלגבריות בחיבור וחיסור עם שורשים כמו גם כפל וחילוק עם שורשים. כחלק מהתרגול יש שימוש במשפט פיתגורס, בדמיון ובנוסחאות הכפל המקוצר.
בפעילויות השונות מתנסים בהכפלת מספר או ביטוי עם שורש בביטוי אחר בכדי לקבל מספר ללא שורש.
מקור: math-play.com, onlinemathlearning.com and kahanacademy.org
אופי הפעילות: משחק לתרגול חוקי החזקות עם KIWI
תרגול אינטראקטיבי של חוקי החזקות באוניברסיטת קאהן.
מקור:
Office of Charles and Roy Eames
אופי הפעילות: סרטון מרהיב
תאור: תרגיל קולנועי מדעי, בקריינתו של פיל מוריסון. סדרת תמונות של זוג עורך פיקניק בפארק, בה כל תמונה מראה אזור קטן פי עשרה מהקודמת. הסדרה מתחילה בתמונה של היקום המוכר כולו, והמצלמה מתמקדת בהדרגה, עד שניתן לראות את החלקיקיים התת-אטומיים בתוך ידו של הגבר.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בחקירת תהליכי גידול מעריכי. ניתן לשלב בלימוד סדרה הנדסית או בבעיות גדול ודעיכה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: פיצוח הכולל חידות המסודרות מן הקל אל הכבד. פתרון החידות דורש ידע בחוקי חזקות ובחשבון מודולארי (שאריות). תוכלו לשלב את החידות בהוראת נושא החזקות, בהעשרה ואפילו בנושא האינדוקציה בו נראה שיטות הוכחה שונות לבעיות של חלוקה במספר.
מקור: htwins.net
אופי הפעילות: תוכנה ידידותית וויזואלית להתרשמות מסדרי גודל בעולם. מה הגודל של חיידקים? ומה הגודל של היקום? התוכנה מציגה בשפות שונות, גם בעברית,סרגל שניתן לנוע עליו, ומראה גופים בגדלים שונים, מהחלקיקים הקטנים ביותר ועד לגלקסיות עצומות.
ראו הצעה לפעילות באתר כיתה בפיתה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק זכרון אינטרנטי, התאמה של זוגות ביטויים מספריים עם שורש.
תיאור: הפעילויות בדף שלפנינו נוגעות כולן בפעולות חישוביות ואלגבריות המשלבות שורשים.
המטרה היא לחזק את המיומנויות האלגבריות בחיבור וחיסור עם שורשים כמו גם כפל וחילוק עם שורשים. כחלק מהתרגול יש שימוש במשפט פיתגורס, בדמיון ובנוסחאות הכפל המקוצר.
בפעילויות השונות מתנסים בהכפלת מספר או ביטוי עם שורש בביטוי אחר בכדי לקבל מספר ללא שורש.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בהסתברות ומעט בסטטיסטיקה. בפיצוח פעילות לחקר התפלגות בינומית תוך ניסוי בסימולציה דינאמית של לוח גלטון (הדומה למשולש פסקל). התלמידים חוקרים את גרף הפעמון, העקומה הנורמלית ומפתחים את הנוסחאות להסתברות בינומית, תוך שימוש במשולש פסקל. בפיצוח הפניות לרקע הסטורי של ענף ההסתברות ושימושים בתרבות המודרנית (חכמת ההמונים).
![]()