מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי
תיאור: התמונה מציגה הזזות של הפרבולה המתאימה לפונקציה y=x^2 אל מול השינוי ביצוגים האלגבריים.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה מקיסמים מבנה משולש. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטון.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון וחקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בתמונה או בסרטון? במערכה השניה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים וביישום דינאמי.
במערכה האחרונה סרטון המציג את הפתרון.
הבעיה מופיעה גם בתוכנית המוארת של משימות אוריינות
מקור: The Future Channel
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטון קצר – גלישת גלים המציג את תהליך בניית גלשן הגלים וכיצד נעזרים במתמטיקה ובידע על הפרבולה לתכנונו. מצורף גם דף עבודה (אנגלית).
מקור: Get the Math
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: Math in Basketball מתמטיקה במשחק הכדורסל - פעילות אינטראקטיבית מלווה בסרט וידאו המסביר כיצד ניתן לתכנן את הקליעה המושלמת לסל בעזרת המתמטיקה.
מקור:(Illuminations (NCTM
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מאזני משוואות: יישום אינטראקטיבי לפתרון משוואות ריבועיות בייצוג גרפי ובייצוג מספרי על מאזניים בהם "שוקלים" הצבה מספרים בשני אגפי המשוואה.