מקור: Desmos Teacher
אופי הפעילות: בפעילות האינטראקטיבית סרטוני וידאו קצרצרים והתלמידים חוקרים את הקשר בין הסיטואציה המתוארת בוידאו למודל המתמטי שלה.
תאור: בפעילות יש לתאר את ההשתנות על ידי שרטוט במערכת הצירים תוך שימוש בתוכנה Desmos. הפעילות במערכת Desmos Teacher, ניתן להגדיר כיתה ולעקוב אחר תהליך העבודה של התלמידים.
אופי הפעילות: פעילות אינטראקטיבית מאת Desmos בה חוקרים את הגרף של מילוי כדים שונים לצד סימולציה.
תיאור: ראשית התלמידים מתנסים בשרטוט גובה פני המים בכד לפי הזמן. הם יכולים להשוות בסימולציה את הגרף שלהם ושל הכד. לאחר שהצליחו הם יכולים לשרטט כד משל עצמם ולתת לשאר התלמידים כאתגר – כיצד יראה הגרף עבור הכד שיצרו.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: פרוייקט מאת dan meyer בו סרטונים קצרים המתארים סיטואציות שונות מהחיים, סיפור קצר כגון ניפוח בלון, כדור מתגלגל, סיבוב בקרוסלה.
תיאור: על התלמידים לצפות בסרטונים, לתאר ולהבין את הסיטואציה הנתונה, ולהרכיב גרף מתוך הנתונים בסרטון. ראו הרצאה מומלצת של TED כיצד מציע דן מאייר לעשות שינוי בכיתת המתמטיקה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה 21 בשאלון 801.
תיאור: ביישום מושם דגש על השיפועים השווים בגרף. יש אפשרות לשנות את השיפועים ולבדוק כיצד משתנה קצב גדילת השיער.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת ההתאמה בין הפונקציה של שטחים בצורות שונות המתמלאים בצבע לפי הזמן, לבין הגרפים שלהם. ניתן לדון באופי השונה והדומה של קצב השתנות הפונקציות.
מקור: שיתוף פעולה בין Desmos ו- Dan Meyer
אופי הפעילות: אפליקציה מהנה העוסקת בבניית גרפים המתארים מצבים מהמציאות.
תאור: צפו באנימציות של אירועים בלונה פארק, מכוניות מתנגשות, צנחן, מסלול של רכבת הרים. שרטטו את הגרף של השתנותהגובה או המהירות. ניתן לראות סימולציה של הגרף שלכם לעומת האנימציה הנתונה. מצורף גם מדריך למורה.