סטטיסטיקה תיאורית

מקור: MEI

משחקון אינטראקטיבי למחשב או לנייד בו יש להעריך את הממוצע והחציון בגרף עמודות.

המשחק הוא עם ניקוד ועל זמן.

 

 

 


מקור: gapminder 

תאור: תוכנה סטטיסטית הממירה נתונים ממקורות בינלאומיים שונים לגרפים ויזואליים, דינאמיים ואינטראקטיביים המסייעים לפישוט והבנת תהליכים מורכבים. כלי זה התפרסם ברבים אחרי שהמפתח הראשי שלו Hans Rosling נתן הרצאה באירוע המרכזי של 2007 Ted וקיבל את הכותרת החצי רשמית The best stats you've ever seen. הכלי שרוסלינג פיתח נרכש על ידי חברת Google וכיום אפשר להציג ולהצליב בעזרתו נתונים ממאגרים שונים. באתר סרטונים רבים, גרפים דינאמיים מוכנים ומדריכים למורה. לדוגמה הגרף הדינאמי: האם יש קשר בין שכר לבריאות? בו תוכלו לשנות פרמטרים שונים, ייצוגים גרפיים שונים ולעקוב אחר המגמות.


מקור: gapminder 

אופי הפעילות: סרטון הדרכה  

תאור:סרטון באורך 4 דקות בנושא סטטיסטיקה וייצוגים שונים של נתונים. הצצה לתוכנה הסטטיסטית והחינמית GAPMINDER. בסרטון יש ניתוח מרתק כיצד השתנו המגמות בעולם של אורך החיים בארצות שונות כתלות בהכנסה, לאורך 200 השנים האחרונות. הייצוג הגרפי מעניין ולא שגרתי: כל בועה מייצגת מדינה וגודל הבועה מייצג את גודל האוכלוסין בה, צבע הבועה מייצג את היבשת. 

.הסרטון מלווה במדריך למורה ובסדרת סרטונים נוספת בנושא, המשלבים נושאים כלכליים וחברתיים וסטטיסטיקה.


מקור: מטח

אופי הפעילות: גליונות מתמטיים

תאור: גם - גיליונות מתמטיים הוא פרויקט הכולל אוסף של פעילויות חקר בנושאים שונים במתמטיקה. חלק מהפעילויות נמצאות באתר. כל פעילות היא חוברת עבודה ב- Excel מבנה הפעילויות הוא מדורג, כך שכל תלמיד יכול להתקדם בקצב אישי. עם זאת הפעילויות מעודדות שיתוף פעולה בין התלמידים לבין עצמם ובין התלמידים לבין מנחה הפעילות. האתר משמש במה לדיונים שיתעוררו במהלך ביצוע הפעילויות, והוא פתוח לתלמידים ולמורים. האתר כולל מאגר משימות, פורום מורים, פורום תלמידים וכן "טיפים" הקשורים לעבודה עם ה-Excel. 


מקור: TED

אופי הפעילות: הרצאה

תאור: הרצאה מבית TED – 3 דקות - הצעה נועזת ללמד כמקצוע ראשי במתמטיקה סטטיסטיקה ולאו דוקא אלגברה, פונקציות וחדו"א. דיון – מה דעתכם על ההצעה המהפכנית? מה מקומה של הסטטיסטיקה בתרבות המודרנית? מה מקומה בתוכנית הלימודים? כיצד נוכל לתת לה את המקום המכובד שמגיע לה?

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos