מקור: עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: אוסף המלצות למשחקים אינטראקטיביים ברחבי הרשת העוסקים בחוקיות ובהמשכיות של סדרה. כמו כן ניתן למצוא גם שלושה מבדקים אינטראקטיביים בנושא חוקיות שחוברו על ידי מירטה לוין ונבנו על פי ספרי הלימוד. ההרשמה חינם.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מורים ותלמידים מציעים תבניות חזותיות, תמונות של סדרת עצמים והאתגר למצוא את התבנית האלגברית המתארת את הסדרה. כל סדרה כזו מלווה בדף עבודה מנחה למציאת החוקיות.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: לוח מספרים אינטראקטיבי, בדומה ללוחות שנה. ניתן לחקור בו באופן פתוח, חוקיות של מספרים באופנים שונים, לגלות את התבנית האלגברית המתארת את החוקיות. וכן גם לגלות תבניות של הסכומים. ניתן לעצב את הלוח בדרכים שונות ולמצוא תבניות שונות של חוקיות. מתאים לראשית האלגברה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו האתגר להעביר את הצפרדעים מצד לצד בדילוגים, לחפש את האסטרטגיה לנצחון ומעבר לכך להכליל ולמצוא את החוקיות של מספר הצעדים הדרושים להעביר n צפרדעים מעל m צפרדעים. הפעילות מלווה בהסברים ובהנחיות למורה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו האתגר להעביר את פינגווין בלוח משבצות מצד לצד , כאשר יש משבצת חופשיה אחת . (בדומה למשחק סדור המספרים במשבצות 1-15) ניתן לשחק ברמות שונות , להקטין ולהגדיל את לוח המשבצות. האתגר לחפש את האסטרטגיה למספר צעדים מינימלי ומעבר לכך להכליל ולמצוא את החוקיות לכך בהתאם לגודל הלוח. הפעילות מלווה בהסברים ובהנחיות למורה.
מקור: GeoGebra
תאור: פעילות עם יישומון שמדגימה בעיה של חקר פונקציות קוויות ומציאת נקודות חיתוך של ישרים.
היישומון מאפשר לשנות נתונים ולפתור בעיות רבות.
מחבר: Judah L Schwartz
מקור: Desmos Teacher
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לטאבלט בו צריך לתפוס כוכבים ע"י הפלת כדור. הכדור נופל וגולש על גבי גרפים של פונקציות קוויות אותם צריך התלמיד לבנות לפי מיקום הכוכבים.
הפעילות מתרגלת את משמעות השיפוע בשריג לפי יחס בין גובה מדרגה לרוחבה, ומייצרת תפיסה ויזואלית למספר החופשי בביטוי של הפונקציה הקווית לפי נקודת החיתוך המשוערת של הגרף הנבנה עם ציר ה- Y.
מקור: MEI
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לנייד בו על המסך רצות נקודות על הישר.
עליך להיות מהיר ולזהות איזה ישר מתואר בגרף. או לחלופין יהיה נתון ישר ושלושה גרפים ען נקודות נעות ועליך לבחור את הגרף הנכון.
המשחק הוא עם ניקוד ועל זמן.
בחרו מהתפריט את המשחקון: Straight Line Graphs
מקור:Desmos Teacher
אופי הפעילות: שאלות אינטראקטיביות בדסמוס
תאור: אוסף פעילויות אינטראקטיביות מדורגות אך מאתגרות לבניית ישרים בייצוגיו השונים תוך שימוש בתוכנה Desmos. הפעילות במערכת Desmos Teacher, ניתן להגדיר כיתה ולעקוב אחר התקדמות התלמידים.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.