תיאור: מטרת הפעילות היא לחזק אצל התלמידים את המיומנות האלגברית בנושא פירוק לגורמים, ולהשתמש בפירוק לצמצום שברים אלגבריים ולפתרון משוואות בדרך קלה. התרגול כולל שימוש בכל ארבע השיטות של פירוק לגורמים: הוצאת גורם משותף, פירוק בעזרת נוסחאות הכפל המקוצר, פירוק לפי קבוצות, פירוק הטרינום.
תיאור: מטרת הפעילות היא לתרגל פירוק לגורמים לפי: זיהוי גורם משותף ונוסחאות כפל מקוצר. הפירוק ישמש לחישובים מהירים וקלים, הוכחת התחלקויות ופתרון בעיות.

מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי
תיאור: התמונה הדינאמית מציגה משמעות גיאומטרית לנוסחה: (a^2-b^2=(a+b) (a-b
מקור: Wolfram demonstration
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: המחשה דינאמית של הנוסחה המקוצרת של העלאה בחזקת שלש סכום חד איברים ויצירת נפח תיבה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הצגה דינאמית בפלאש של פירוק הביטוי a+b)n) בעזרת משולש פסקל.
מקור: Wolfram demonstration
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור:המחשה דינאמית של הנוסחה המקוצרת של ריבוע סכום חד איברים.
מקור: youtube
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סדרת סרטונים בעברית ובהם הדגמה להוכחות ויזואליות בעזרת פאזל של נוסחאות הכפל המקוצר.
מקור: שיעורטון
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: שיעור מוסרט ובו פיתוח והמחשה של נוסחאות הכפל המקוצר.
![]()