מקור: interacivate , NSDL 

אופי הפעילות: שיעור הכולל הסברים, דפי עבודה וכלי דינאמי לפתרון אי שוויונות קוויים באופן גרפי.

 

 

 

 

 

 


eeshivyon picמקור: הילקוט הדיגיטלי- אופק על יסודי  של מט"ח 

אופי הפעילות: בפעילות נתון סרטוט שבו מוצג פתרון של אי־שוויון בין שתי פונקציות, ויש לרשום אי־שוויון בין פונקציות שהפתרון מתאים לו. מומלץ להשתמש בכלים דינאמיים (של מטח או אחר כגון גאוגברה).

 

 

 

 


 

מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בבעיות מתמטיות מילוליות בנושא הישר העשויות לעורר דיון בערכים חברתיים כגון עזרה הדדית, חברות, חסכון ועוד.

הבעיות עוסקות במשוואת הישר, באי שוויונות בין ישרים ומציאת נקודות חיתוך בין ישרים, בשילוב יישומים דינאמיים.

הפעילויות פותחו ועובדו על פי - שילוב החינוך לערכים בהוראת המתמטיקה, ד"ר יעל אדרי ("שער-חם", 2008)

תודות ליעל על תרומתה ושיתוף הפעולה.

 


 

Sample Imageמקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: הפיצוח שלפניכם עוסק בהתרת אי שוויון לינארי בעזרת גרף והוא החלק הראשון בנושא. הפיצוח הבא יעסוק במערכת אי שוויונים לינאריים. 

בפיצוח אוסף שאלות, העוסקות בבעיות מחיי היום יום, ומיועדות להצגת הנושא ותרגולו לתלמידי כיתות ח-ט.

מצורפים גם קישורים ליישומים אינטראקטיביים לפתרון אי שיוויונות בעזרת גרפים ודפי עבודה לתלמיד בנושא.

 


 

88מקור: מטח
 
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 
 
תאור: שאלונים עם משוואות מסוגים שונים ברמות שונות, עם משוב אינטראקטיבי. מתאים לתרגול ולבחינה עצמית.
לדוגמה:                                                            
 
שאלון משוואות עם מספרים מכוונים                            
 
משוואות עם כינוס איברים וסוגריים                            
 
משוואות עם כינוס איברים וסוגריים                              
 

itonimמקור: שאלות לדוגמה ממבחני פיזה. בתרגום: ראמ"ה 
 
אופי הפעילות: מצגת ויישום דינאמי.
 
תיאור: מצגת המציעה פעילות שאילת שאלות סביב הסיטואציה של מכירת עיתונים המוצגת בבעיה בהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.
 

 

wild creatures eq11

מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 
תאור: פתרון משוואות לינאריות פשוטות בעזרת המחשה ויזואלית וידידותית. נפתור משוואות בעזרת שימוש במודל המלבנים, שהכרנו בפיצוח "בארץ יצורי הפרא המתמטיים" להצגת מספרים שליליים. הפיצוח כולל סרטוני וידאו המציגים את המודל, יישומון דינאמי וכן דפי עבודה עצמית לתלמיד. ניתן לשלב בשימוש הלוח החכם.


 

fingerss

מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: בפעילות מוצגים טריקים שונים לכפל מספרים בעזרת האצבעות שמהן יוכלו ליהנות תלמידים צעירים והבוגרים שביניהם יוכלו גם לחקור מהו הקסם המתמטי העומד מאחורי טריקים אלו. בפעילות זו אתם מתבקשים לצפות בסרטים המציגים את הטריקים, להוכיח באופן אלגברי (או אחר) מדוע השיטות הללו עובדות, להרחיב ולהכליל אותן. ניתן לשלב פעילויות אלו בפרק של בעיות מספרים.

 


 

5מקור: National Library of Virtual Manipulatives

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: יישום אינטראקטיבי לפתרון משוואות במודל המלבנים.

 

 


equation balanceמקור: flashymaths

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: תרגול אינטראקטיבי לפתרון משוואות פשוטות ממעלה ראשונה. בכל שלב באפשרותך לבחור איזו פעולה יש להפעיל על כל אחד מאגפי המשוואה ולצפות באופן דינאמי וממחיש בתוצאה. התהליך ממשיך עד לפתרון המשוואה.

להפעלה אנא הסירו חסימת Flash מדריך הסרת Flash

 

 

 


 

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos