מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: פרוייקט מאת dan meyer בו סרטונים קצרים המתארים סיטואציות שונות מהחיים, סיפור קצר כגון ניפוח בלון, כדור מתגלגל, סיבוב בקרוסלה.
תיאור: על התלמידים לצפות בסרטונים, לתאר ולהבין את הסיטואציה הנתונה, ולהרכיב גרף מתוך הנתונים בסרטון. ראו הרצאה מומלצת של TED כיצד מציע דן מאייר לעשות שינוי בכיתת המתמטיקה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה 21 בשאלון 801.
תיאור: ביישום מושם דגש על השיפועים השווים בגרף. יש אפשרות לשנות את השיפועים ולבדוק כיצד משתנה קצב גדילת השיער.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת ההתאמה בין הפונקציה של שטחים בצורות שונות המתמלאים בצבע לפי הזמן, לבין הגרפים שלהם. ניתן לדון באופי השונה והדומה של קצב השתנות הפונקציות.
מקור: שיתוף פעולה בין Desmos ו- Dan Meyer
אופי הפעילות: אפליקציה מהנה העוסקת בבניית גרפים המתארים מצבים מהמציאות.
תאור: צפו באנימציות של אירועים בלונה פארק, מכוניות מתנגשות, צנחן, מסלול של רכבת הרים. שרטטו את הגרף של השתנותהגובה או המהירות. ניתן לראות סימולציה של הגרף שלכם לעומת האנימציה הנתונה. מצורף גם מדריך למורה.
סדרות בפיקסלים | תבנית בצורת O | סדרות ופונקציות |
|
מקור: desmos
אופי הפעילות: פעילויות אינטראקטיביות
תאור: פעילויות למציאת חוקיות והקשר לגרף. ניתן ליצור קוד עבור כיתה והתלמידים יכולים להגיש את הפתרונות.
הפעילויות: סדרות בפיקסלים, תבנית בצורת O וסדרות ופונקציות.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: פעילות חקר אינטראקטיבית
תאור: מאגר שיתופי של תבניות בתמונות. בתמונה שלושה- ארבעה צעדים ראשונים של הסדרה. ניתן לבקש מהתלמיד להשלים את המשך הסדרה, ולמצוא את החוקיות. אפשר גם לבקש מהתלמידים להמציא סדרה ולשלוח את התמונות לאתר.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה מקיסמים מבנה משולש. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטון.