תיאור: יישומון דינאמי ודף עבודה המציעים חקר וגילוי במשימה האוריינית דרגשי העץ.
המשימה מיועדת לכיתה ז ומשלבת את התחום האלגברי והגיאומטרי על תכונות המלבן והריבוע כולל שטח והיקף. ניתן לשנות את מימדי הספסל ולאסוף נתונים בטבלה.
היישומון מלווה בשאלות אינטראקטיביות.
יישומון דרגשי העץ בהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.
מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי.
תיאור: התמונה הדינמית תומכת בהצמחה של נוסחת שטח משולש: מחצית מכפלת אורך של צלע באורך הגובה אליה במשולש ע"י מעבר ממשולש למלבן ששטחו בדיוק כפליים משטח המשולש.
* אין לשכוח שתמונה דינאמית אינה מספקת הוכחה. יש להשלים הוכחה מדויקת בסיום הדיון שמתקיים בכיתה בעקבות הצפייה בתמונה הדינאמית.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: יישום דינאמי.
תאור: ביישום הדינאמי יש להוכיח כי קיים מלבן ששטחו שווה לשטח המקבילית. או במילים אחרות המחשה לכך ששטח כל המקביליות עם צלע נתונה (a) וגובה נתון (h) שווה, והוא שווה לשטח המלבן שאורך צלעותיו כצלע המקבילית והגובה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי בו מוצגים מלבנים שווי שטח בהם חסומים צורות שונות. על התלמיד למצוא את השטח הצבוע הגדול ביותר והקטן ביותר על פי חישובי שטח משולש עם גבהים שווים. המשימה לקוחה מתוך מתמטיקה משולבת כיתה ז.
מקור: Illuminations.nctm.org
תאור: יחידת הוראה אינטראקטיבית (באנגלית) הכוללת סרטון קצר , פעילות חקר ובעיות שונות ליישום מחיי היום יום בנושא היקף ושטח מעגל. מאפשר להתמקד בערכים שונים במעגל וביחסי שונים, מספק פרישה של המעגל, ומשלב גם תרגילים.
בפעילות החקר יש אפשרות למדוד את רדיוס המעגל, היקפו ושטחו ולגלות את הקשר ביניהם.