תיאור: פעילות זו עוסקת בפונקציות מתקבלות מהפונקציה f(x)=cos(x) בשילוב פעולות לינאריות – הרכבה שלה על פונקציה לינארית והרכבה של פונקציה לינארית עליה. כבר בכיתות ט' ו-י' עוסקים בשיקופים ומתיחות אנכיות ואופקיות של פולינומים. כאן העיסוק הוא בפונקציה מחזורית. במהלך הפעילות מתבררת באופן מדורג ההשפעה של כל אחד מהפרמטרים בפונקציה: acos(bx+c)+d על הפונקציה cos(x), עד לסרטוט של גרפים מתאימים בהשוואה לגרף של cos(x).
תיאור: הפעילות עוסקת בפונקציות קוויות וצורות גאומטריות שיוצרים הגרפים שלהן במערכת צירים. במסגרת ההוראה של הנושא 'פונקציה קווית' עוסקים בתכונות של הגרפים, כמו מקבילות או חיתוך בין ישרים. בהוראת התחום הגאומטרי עוסקים בחפיפת משולשים, דמיון משולשים, תכונות ומשפטים הקשורים במשולשים שווי שוקיים או משולשים ישרי זווית. השילוב בין התחומים מוצע בפעילות זו באמצעות קישור בין תכונות היסוד של מערכת צירים מאונכת, לבין תכונות גיאומטריות של מרובעים ומשולשים. התלמידים נדרשים להתייחס לתכונות של גרפים, לאפיין באמצעותם מרובעים ומשולשים, למצוא נקודות חיתוך של ישרים, ולחשב אורכים, יחס בין אורכים, שטחים והיקפים. בפעילות נדרש גם שימוש במשפט פיתגורס.
לתלמיד בערבית أشكال رباعيّة في هيئة المحاور مهام شموليّة
תיאור: הפעילות עוסקת בשילוב בין מיומנויות וידע הקשור בצורות גאומטריות: חפיפה ודמיון משולשים, חישוב שטח, חישוב היקף, חישוב על פי משפט פיתגורס לבין ידע ומיומנויות מהתחום המספרי בהקשר של יחס והסתברות לבין ידע ומיומנויות מהתחום האלגברי בהקשר של הפונקציה הקווית.
حَوْل المثلّثات والمستطيلات أسئلة شموليّةأسئلة شموليّة
תיאור: הפעילות עוסקת בפתרון שאלות תנועה בדרך גרפית תוך שילוב בין הנושאים: פונקציה קווית, יחס, חפיפת משולשים ודמיון משולשים. הפעילות עוסקת בגרפים המתארים מרחק מנקודת יציאה כפונקציה של זמן. בגרפים אלה משמעות השיפוע היא מהירות. כשמדובר בשני גרפים במערכת צירים אחת מבחינים בין מקרים בהם מתוארת יציאה מאותו מקום בהפרש זמנים או יציאה ממקומות שונים באותו זמן או בהפרש זמנים. הפתרונות הנדרשים מבוססים על הבנה ולא על טכניקה אלגברית.
حركة في الشوارع أسئلة شموليّةأسئلة شموليّة
תיאור: הפעילות מתאימה לתלמידי כיתה ז' ו-ח' בקבוצות הגבוהות. במהלך פתרונה התלמידים מתמודדים עם פענוח מידע ופירוש של נתונים ונדרשים להמרות בין ייצוגים, תוך שימוש בשיקולים ובמיומנויות המתמטיות הבאות: חיבור וחיסור מספרים מכוונים, ערך מוחלט של מספר מכוון, הבנה של המושג 'מרחק נקודה מישר' וההבדל בינו לבין מרחק בין שתי נקודות, קריאת נתונים מתוך גרף, זיהוי המשמעות של הנתונים, בניית גרף, חשיבה והנמקה.
תיאור: בפעילות נזרעים זרעים לקראת פתרון בעיות ערך קיצון שנלמדות בכיתה ט' ובחטיבה העליונה.
תיאור: המשימה היא משימה אוריינית הדורשת קריאה ופענוח נתונים מתוך פיסקת מידע ויכולה להתאים לתלמידים ברמות הגבוהות בכיתות ח.