תוכנית הלימודים המוארת לחטיבת הביניים

מקור:(Illuminations (NCTM

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: מאזני משוואות: יישום אינטראקטיבי לפתרון משוואות ריבועיות בייצוג גרפי ובייצוג מספרי על מאזניים בהם "שוקלים" הצבה מספרים בשני אגפי המשוואה.

 

 


מקור: MathWareHouse 

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: פרבולה אינטראקטיבית , יישום אינטראקטיבי לחקירת הפרמטרים במשוואה הריבועית הסטנדרטית וכן בצורה הקודקודית.

 

 


מקור: מט"ח

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: ספר אלקטרוני בו אוסף פעילויות אינטראקטיביות בנושא הפונקציה הריבועית בייצוגיה השונים, העתקות ויישומים בחיים. הפעילויות מלוות בבעיות חקר, ובתרגול אינטראקטיבי. 

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: פיצוח - פעילויות מגוונות ובלתי שגרתיות בנושא הפרבולה. הפעילות יכולה לשמש כהעשרה או כתרגול  מרענן בסוף הוראת הנושא. מצורפים גם קישורים לפעילויות ומאמרים בנושא.


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: יישום אינטראקטיבי לפעילות חקר של בניית הפונקציה הריבועית לפי מכפלה של שני ישרים. מתבסס על המאמר: "נחיתה רכה של הפונקציה הריבועית" מאת פרופ נצה מובשוביץ הדר. ועל האוגדן למדריך.

 

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודיVertex position

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: יישומונים לחקירת תפקיד הקודקוד על פי שאלות מתוך שאלון 802.

 

 

 

 

 

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: יישומון תרגול למציאת הקודקוד –מירטה.

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת גרף הפונקציה הריבועית המוצגת בצורה המוזזת.

 

 

 


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת גרף הפונקציה הריבועית המוצגת בצורה המוזזת.

 

 

 


תיאור: הפעילויות שלפנינו נוגעות במושג היחס.

מטרות הפעילויות הן:

  • להדגיש את כוחה של האלגברה ככלי להוכחה.
  • לתרגל שימוש בשברים אלגבריים בתוך הקשר שבו ניתן לייחס משמעות לתוצאות של המניפולציות האלגבריות.
  • לעודד שיקולים הקשורים ליחסים בין גדלים נתונים, שלעתים יכולים להחליף פתרון משוואות, או לאפשר, אמצעות שיקולים כאלה, בקרה על פתרונות שהתקבלו באופן אלגברי.
  • להצביע על דמיון בין בעיות דרך ובעיות הספק.
  • למורה
  • לתלמיד / بالعربية

על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos