מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי עם הנחיות לבניית משולש שווה צלעות, האחת עם כלי מוכן של גאוגברה והשניה בדרך של בניה עם סרגל ומחוגה.
מקור: moremathgrads' channel
אופי הפעילות: סרטון המסביר כיצד ניתן לקפל משולש שוקיים צלעות מנייר מלבני.
תאור: התדעו להסביר מדוע מתקבל משולש שווה שוקיים? סרטון המראה קיפול נייר למשולש שווה שוקיים.
מקור: moremathsgrads' channel
אופי הפעילות: סרטון המסביר כיצד ניתן לקפל משולש שווה צלעות מנייר מלבני.
תאור: התדעו להסביר מדוע מתקבל משולש שווה צלעות? סרטון המראה קיפול נייר למשולש שווה צלעות בשני קיפולים בלבד.
מקור: גלים – לומדים גיאומטריה עם כלי גאוגברה
אופי הפעילות: חקר באמצעות יישומים דינאמיים
תאור: יחידת לימוד אינטראקטיבית ובה יישומים דינאמיים בגאוגברה ושאלות לתלמיד עם משוב. היחידה עוסקת בבניית משולשים לפי צלעות (מהתכונה לצורה).
מקור: גאוגברה
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטוט דינמי המאפשר חקירה כהקדמה להוכחה. הועלה בהקשר לשאלה מתוך שבילים לכיתה ח
מקור: גאוגברה טיוב
אופי הפעילות: יישומים דינאמיים.
תיאור: אוסף פעילויות אינטרקטיביות בגאוגברה בנושא דמיון משולשים ומצולעים, קנה מידה ופרופורציות.
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תיאור: בפיצוח זה נצא למסע בעבר, בתקופות שונות ברחבי העולם מצריים, הודו וסין השתמשו במושג הדמיון לפתרון בעיות הנדסיות שונות.
הבעיות ברמות חשיבה שונות ומזמנות את התלמידים לחקור ולקשר לחיי היום יום ולהיסטוריה של המתמטיקה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו חקירת מלבנים דומים. במשימה האינטראקטיבית מתבקשים התלמידים למצוא מלבנים דומים בתמונה של הצייר מונדריאן. ביישום הדינאמי ניתן להזיז, לסובב ולשנות את מימדי המלבנים. המשך
הפיצוח ציור באדום, כחול וצהוב ובו קישוריות בין אמנות וגיאומטריה.
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תיאור: בפיצוח הזמנה להשתתף בפרויקט בינלאומי למדידת היקף כדור הארץ באותן שיטות ועקרונות פשוטים ומדהימים שהשתמש בהם ארטוסתנס לפני יותר מ-2000 שנה. ביום ה-22 בספטמבר, תלמידים מרחבי העולם יבצעו את המדידה וישתפו זה את זה בתוצאותיהם.
בפיצוח הסבר על הפרויקט ואופן ביצועו וכן הסברים על שיטתו של ארטוסתנס הכוללים איורים וסרטים ממחישים.
הידע הבסיסי הנדרש לפעילות הוא מעט גיאומטריה.