מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: בפיצוח חידות לחישוב שטחים הדורשות יישום של משפט פיתגורס וידע על המעגל.
מקור: שעשועי מתמטיקה
אופי הפעילות: מאמר מבית "אלף אפס" המספר את סיפור מסע היתדות בן ה-3700 שנים על שלשת המספרים הידועה כשלשת פיתגורס. כתבו: זיוה דויטש, עקיבא קדרי.
משפט פיתגורס- מבחר הוכחות ללא מילים, ועוד חידות בנושא.
מקור: Cut the Knot
אופי הפעילות: 99 הוכחות שונות למשפט פיתגורס, מלוות ביישומים דינאמיים והסברים מפורטים להוכחות.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר.
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה שני מיכלים שונים מאותו גודל של נייר ושופך לתוכם פופקורן. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי
תיאור: התמונה הדינאמית מספקת בסיס להוכחה לתכונה של התיכון ליתר במשולש ישר זוית באמצעות הסתכלות על קטע אמצעים במשולש ועל מלבן שחסום בו.
גם אם סדר ההוראה המקובל אינו תואם הוכחה זו, ההקשרים הגיאומטריים המוצגים בתמונה הדינאמית יכולים לעורר מחשבה ודיון משמעותיים.
* אין לשכוח שתמונה דינאמית אינה מספקת הוכחה. יש להשלים הוכחה מדויקת בסיום הדיון שמתקיים בכיתה בעקבות הצפייה בתמונה הדינאמית.