תיאור: הפעילות מתאימה לתלמידי כיתה ז' ו-ח' בקבוצות הגבוהות. במהלך פתרונה התלמידים מתמודדים עם פענוח מידע ופירוש של נתונים ונדרשים להמרות בין ייצוגים, תוך שימוש בשיקולים ובמיומנויות המתמטיות הבאות: חיבור וחיסור מספרים מכוונים, ערך מוחלט של מספר מכוון, הבנה של המושג 'מרחק נקודה מישר' וההבדל בינו לבין מרחק בין שתי נקודות, קריאת נתונים מתוך גרף, זיהוי המשמעות של הנתונים, בניית גרף, חשיבה והנמקה.
| סדרות בפיקסלים | תבנית בצורת O | סדרות ופונקציות |
| |
מקור: desmos
אופי הפעילות: פעילויות אינטראקטיביות
תאור: פעילויות למציאת חוקיות והקשר לגרף. ניתן ליצור קוד עבור כיתה והתלמידים יכולים להגיש את הפתרונות.
הפעילויות: סדרות בפיקסלים, תבנית בצורת O וסדרות ופונקציות.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: פעילות חקר אינטראקטיבית
תאור: מאגר שיתופי של תבניות בתמונות. בתמונה שלושה- ארבעה צעדים ראשונים של הסדרה. ניתן לבקש מהתלמיד להשלים את המשך הסדרה, ולמצוא את החוקיות. אפשר גם לבקש מהתלמידים להמציא סדרה ולשלוח את התמונות לאתר.
תיאור: הפעילות מזמנת חיפוש חוקיות בסדרות של מבנים גיאומטריים, מדגישה את המגוון הרחב של נקודות המבט ותומכת בפיתוח ההבנה של המושגים: משתנה, ביטוי אלגברי, סדרה, איבר בסדרה, מקום בסדרה.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה מקיסמים מבנה משולש. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטון.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.
![]()