מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: בפיצוח זה התלמידים יכירו את האגדה המפורסמת "גרגר האורז" (אגדת השחמט) העוסקת בהפתעה של השתנות של גידול פי שניים. התלמידים יבחנו את קצב הגידול וישוו זאת לגידול לינארי ואחר באמצעות טבלה וגרף דינאמיים.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הפיצוח עוסק בחוקיות, מציאת חוקים והכללות לתבניות גיאומטריות שונות כמבוא לאלגברה. הפיצוח מלווה ביישומים אינטראקטיביים שיסייעו בחקירה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו האתגר להעביר את פינגווין בלוח משבצות מצד לצד , כאשר יש משבצת חופשיה אחת . (בדומה למשחק סדור המספרים במשבצות 1-15) ניתן לשחק ברמות שונות , להקטין ולהגדיל את לוח המשבצות. האתגר לחפש את האסטרטגיה למספר צעדים מינימלי ומעבר לכך להכליל ולמצוא את החוקיות לכך בהתאם לגודל הלוח. הפעילות מלווה בהסברים ובהנחיות למורה.