מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה 21 בשאלון 801.

תיאור: ביישום מושם דגש על השיפועים השווים בגרף. יש אפשרות לשנות את השיפועים ולבדוק כיצד משתנה קצב גדילת השיער. 


מקור: Dan Meyer

אופי הפעילות: פרוייקט מאת dan meyer בו סרטונים קצרים המתארים סיטואציות שונות מהחיים, סיפור קצר כגון ניפוח בלון, כדור מתגלגל, סיבוב בקרוסלה.

תיאור: על התלמידים לצפות בסרטונים, לתאר ולהבין את הסיטואציה הנתונה, ולהרכיב גרף מתוך הנתונים בסרטון. ראו הרצאה מומלצת של TED כיצד מציע דן מאייר לעשות שינוי בכיתת המתמטיקה.


אופי הפעילות: פעילות אינטראקטיבית מאת Desmos בה חוקרים את הגרף של מילוי כדים שונים לצד סימולציה.

תיאור: ראשית התלמידים מתנסים בשרטוט גובה פני המים בכד לפי הזמן. הם יכולים להשוות בסימולציה את הגרף שלהם ושל הכד. לאחר שהצליחו הם יכולים לשרטט כד משל עצמם ולתת לשאר התלמידים כאתגר – כיצד יראה הגרף עבור הכד שיצרו.

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos