מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת ההתאמה בין הפונקציה של שטחים בצורות שונות המתמלאים בצבע לפי הזמן, לבין הגרפים שלהם. ניתן לדון באופי השונה והדומה של קצב השתנות הפונקציות.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה 21 בשאלון 801.
תיאור: ביישום מושם דגש על השיפועים השווים בגרף. יש אפשרות לשנות את השיפועים ולבדוק כיצד משתנה קצב גדילת השיער.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: פרוייקט מאת dan meyer בו סרטונים קצרים המתארים סיטואציות שונות מהחיים, סיפור קצר כגון ניפוח בלון, כדור מתגלגל, סיבוב בקרוסלה.
תיאור: על התלמידים לצפות בסרטונים, לתאר ולהבין את הסיטואציה הנתונה, ולהרכיב גרף מתוך הנתונים בסרטון. ראו הרצאה מומלצת של TED כיצד מציע דן מאייר לעשות שינוי בכיתת המתמטיקה.