http://highmath.haifa.ac.il/images/stories/Mathematic_Biliiard/biliard4.pngמקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי

אופי הפעילות: פיצוח - חקר בעזרת יישום דינאמי של NCTM

תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות של מספר הפגיעות הכדור בשולחן הביליארד.דרך משחק חוקרים מלבנים דומים, יחס הדמיון ומציאת המחלק המשותף הגדול ביותר, והמכפלה המשותפת הקטנה ביותר. 

מומלץ גם לעיין במצגת "מפצחים את הדמיון" ודף פעילות מאת מיכל מלר בכנס המורים 2010.

 

 


מקור:  Dan Meyer

אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר

תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.

ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.


מקור: Dan Meyer

אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר

תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה מקיסמים מבנה משולש. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטון.

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos