תיאור: בפעילות זו מתבקשים התלמידים לענות על השאלה כמה פתרונות יש למערכת של שתי משוואות בשני משתנים ללא מציאת הפתרונות עצמם. בחלק מהשאלות נתונות מערכות של שתי משוואות ממעלה ראשונה, באחרות מערכות של משוואה ממעלה ראשונה ומשוואה ממעלה שנייה ובחלק אחר שתי משוואות ממעלה שנייה.
תיאור: מטרת הפעילות היא לפתח אצל התלמידים את ההתבוננות המבנית בביטויים אלגבריים ובמשוואות, במטרה לגלות בתוך התבניות מבנים חוזרים, המאפשרים לפשט ולקצר את העבודה, ולהכשיר את הקרקע ללימוד משוואות דו ריבועיות, משוואות טריגונומטריות, משוואות מעריכיות ועוד בחטיבה העליונה.
תיאור: הפעילות מתאימה לתלמידי כיתה ז' ו-ח' בקבוצות הגבוהות. במהלך פתרונה התלמידים מתמודדים עם פענוח מידע ופירוש של נתונים ונדרשים להמרות בין ייצוגים, תוך שימוש בשיקולים ובמיומנויות המתמטיות הבאות: חיבור וחיסור מספרים מכוונים, ערך מוחלט של מספר מכוון, הבנה של המושג 'מרחק נקודה מישר' וההבדל בינו לבין מרחק בין שתי נקודות, קריאת נתונים מתוך גרף, זיהוי המשמעות של הנתונים, בניית גרף, חשיבה והנמקה.
תיאור: פעילות זו נועדה לתרגל מיומנויות אלגבריות תוך כדי הפעלת תהליכי חשיבה לבחירת הפעולות הדרושות בכל משימה. הפעילות מתרגלת פירוק לגורמים ופתיחת סוגריים, ומחזקת את ההבנה שמדובר בפעולות הפוכות.
לפניכם יחידת לימוד העוסקת בקריאת גרפים ומיועדת לתלמידי כיתות ח' ו-ט'. המשימות עוסקות בנושאים שונים, בחלקן מכילות יישומונים.
להלן סדר הפעילויות המתאים לעבודה באמצעות היחידה:
![]()