מקור: illuminations

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: הדגמה ויזואלית וחקירה של נוסחת ריבוע הסכום. a+b)2).

 

 

 


תיאור: פעילות זו עוסקת במיומנות האלגברית של השלמה לריבוע. מיומנות זו תהיה חיונית לתלמידים בעת המעבר מההצגה הכללית של פונקציה ריבועית להצגה הקדקודית, וכן לביסוס השיטה לפתרון משוואות ממעלה שנייה. בהמשך, בחטיבה העליונה היא תידרש לצורך רישום משוואת מעגל בצורה מפורשת, המאפשרת לזהות את רדיוס המעגל ואת מרכזו.

מבט גיאומטרי על התהליך נותן פירוש נוסף לתהליך האלגברי, ולתלמידים רבים הוא מספק מודל המאפשר לזכור או לשחזר את התהליך בכל עת. המודל מלווה ביישומון.


מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי 

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: הפיצוח "הפרש ריבועים", כשמו כן הוא, עוסק בנוסחת הפרש ריבועים כולל הוכחות אינטראקטיביות ללא מילים, חידות ושאלות חקר הדורשות יישום הנוסחה ואפילו הוכחת משפט מתמטי, הידוע כמשפטון פרמה.

 

 

 


מקור:Malinc.se

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור:יישום דינאמי בו המחשה לפירוק x^2 +bx והשלמתו לריבוע. יש אפשרות להזיז ולסובב את חלקי הפאזל עד להשלמת הריבוע ולפות במשמעות האלברית. כמו כן חקירה של הפונקציה הריבועית בצורה הקודקודית.

 

 

 

 


מקור: Michigan virtual university

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי 

תאור: תרגול אינטראקטיבי בו יש לבנות לביטוי האלגברי שטח ריבועי בעזרת בדידים (מודל המלבנים). יש לבנות את הפאזל ולצידו לשים את המלבנים המתאימים, כך שיתקבל הביטוי האלגברי המתאים.

 

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos