מקור: Geogebra wiki
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יישום דינאמי להשלמה של ביטויים אלגבריים לריבוע בהיבט של האלגברה, השטחים והפונקציה.
תיאור: מטרת הפעילות היא לפתח אצל התלמידים את ההתבוננות המבנית בביטויים אלגבריים ובמשוואות, במטרה לגלות בתוך התבניות מבנים חוזרים, המאפשרים לפשט ולקצר את העבודה, ולהכשיר את הקרקע ללימוד משוואות דו ריבועיות, משוואות טריגונומטריות, משוואות מעריכיות ועוד בחטיבה העליונה.
מקור: illumination
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור:הוכחה ללא מילים ודינאמית לתהליך השלמה לריבוע לשם פתרון משוואות ריבועיות.
מדוע x2 + ax = (x + a/2)2 – (a/2)2 ?
תיאור: מטרת הפעילות היא לחזק אצל התלמידים את המיומנות האלגברית בנושא פירוק לגורמים, ולהשתמש בפירוק לצמצום שברים אלגבריים ולפתרון משוואות בדרך קלה. התרגול כולל שימוש בכל ארבע השיטות של פירוק לגורמים: הוצאת גורם משותף, פירוק בעזרת נוסחאות הכפל המקוצר, פירוק לפי קבוצות, פירוק הטרינום.
תיאור: פעילות זו נועדה לתרגל מיומנויות אלגבריות תוך כדי הפעלת תהליכי חשיבה לבחירת הפעולות הדרושות בכל משימה. הפעילות מתרגלת פירוק לגורמים ופתיחת סוגריים, ומחזקת את ההבנה שמדובר בפעולות הפוכות.