תיאור: בפעילות נזרעים זרעים לקראת פתרון בעיות ערך קיצון שנלמדות בכיתה ט' ובחטיבה העליונה.

תיאור: אוסף תרגילים בנושא הפונקציה הקווית, המיועד לחזרה על כל המושגים הקשורים בה, כגון: משמעות השיפוע ומדרגות, מצבים הדדיים בין ישרים, נקודות חיתוך עם הצירים, מציאת משוואת של ישרים. המשימות מקשרות גם ליישומונים מבהירים.

תיאור: פעילות זו עוסקת בקשר שבין שיפוע של פונקציה קווית, גובה המדרגה, רוחב המדרגה והיחס שבין הניצבים במשולש ישר זווית שבו היתר הוא חלק מהגרף של הפונקציה. מטרת הפעילות: זיהוי היחס הקבוע בין הניצבים בכל המשולשים שנבנים על אותו גרף. היחס הקבוע הוא המספר המייצג את השיפוע. הפעילות מדגישה את הקשר בין רוחב המדרגה, גובה המדרגה, היחס ביניהם והמספר המיצג את השיפוע. הפעילות אינה ממוקדת בטכניקה האלגברית המשרתת את מציאת השיפוע באמצעות מנת ההפרשים.

תיאור: פעילות זו עוסקת בהבנת הקשר בין קצב השינוי של הפונקציה לבין השיפוע של גרף הפונקציה דרך סיפור מחיי היום-יום – תהליך הורדה של תוכנה מהאינטרנט (בהנחה שקצב ההורדה קבוע). הפונקציות המוצגות בפעילות הן פונקציות יורדות המתארות את גודל התוכנה שנותר להורדה (ב-MB) כפונקציה של הזמן שחלף מתחילת ההורדה. פעילות זו היא פעילות המשך לפעילות: "שיפוע של פונקציה קווית – מותחים קפיצים", העוסקת במשמעות השיפוע בהקשר של סיפור, עבור פונקציות עולות.

תיאור: הפעילות עוסקת בהיבט האלגברי של מושג השיפוע של הפונקציה הקווית. מטרת הפעילות היא חיזוק המיומנות של השימוש במנת ההפרשים לחישוב השיפוע והבנת הקשר למושג: קצב שינוי. הפעילות מתחילה בבחינת השיפוע של פונקציה כלשהי ללא ביטוי מפורש. באופן זה מודגשת המשמעות של מנת ההפרשים.

 

תיאור: הפעילות נועדה לחזק את ההבנה של מושג השיפוע של פונקציה קווית דרך תיאור מקרה – סיפור. בסיפור: לקפיצים שונים מידת גמישות שונה. מידת הגמישות נלמדת באמצעות מדידות של אורכי הקפיצים בהתאם לכוח המופעל עליהם. כך ניתן לבנות גרפים על פי נקודות, בהן שיעור ה-X הוא מספר יחידות כוח שמופעלות על הקפיץ ושיעור ה-Y הוא אורך הקפיץ. מתוך המדידות השונות לומדים מהי מידת השינוי באורך הקפיץ בהפעלה של יחידת כוח אחת שהיא, למעשה, המספר המייצג את השיפוע.

 


מקור:
 
MEIישר

תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לנייד בו על המסך רצות נקודות על הישר.
עליך להיות מהיר ולזהות איזה ישר מתואר בגרף. או לחלופין יהיה נתון ישר ושלושה גרפים ען נקודות נעות ועליך לבחור את הגרף הנכון.
המשחק הוא עם ניקוד ועל זמן.

בחרו מהתפריט את המשחקון: Straight Line Graphs

 

 


 

מקור: Desmos Teachercatch the stars

תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לטאבלט בו צריך לתפוס כוכבים ע"י הפלת כדור. הכדור נופל וגולש על גבי גרפים של פונקציות קוויות אותם צריך התלמיד לבנות לפי מיקום הכוכבים.
הפעילות מתרגלת את משמעות השיפוע בשריג לפי יחס בין גובה מדרגה לרוחבה, ומייצרת תפיסה ויזואלית למספר החופשי בביטוי של הפונקציה הקווית לפי נקודת החיתוך המשוערת של הגרף הנבנה עם ציר ה- Y. 

 

 


 

מקור: GeoGebraCapture5

תאור: פעילות עם יישומון שמדגימה בעיה של חקר פונקציות קוויות ומציאת נקודות חיתוך של ישרים.

היישומון מאפשר לשנות נתונים ולפתור בעיות רבות. 

מחבר: Judah L Schwartz

 


 

match my lineמקור:Desmos Teacher

אופי הפעילות: שאלות אינטראקטיביות בדסמוס

תאור: אוסף פעילויות אינטראקטיביות מדורגות אך מאתגרות לבניית ישרים בייצוגיו השונים תוך שימוש בתוכנה Desmos. הפעילות במערכת Desmos Teacher, ניתן להגדיר כיתה ולעקוב אחר התקדמות התלמידים.

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos