| סדרות בפיקסלים | תבנית בצורת O | סדרות ופונקציות |
| |
מקור: desmos
אופי הפעילות: פעילויות אינטראקטיביות
תאור: פעילויות למציאת חוקיות והקשר לגרף. ניתן ליצור קוד עבור כיתה והתלמידים יכולים להגיש את הפתרונות.
הפעילויות: סדרות בפיקסלים, תבנית בצורת O וסדרות ופונקציות.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: פעילות חקר אינטראקטיבית
תאור: מאגר שיתופי של תבניות בתמונות. בתמונה שלושה- ארבעה צעדים ראשונים של הסדרה. ניתן לבקש מהתלמיד להשלים את המשך הסדרה, ולמצוא את החוקיות. אפשר גם לבקש מהתלמידים להמציא סדרה ולשלוח את התמונות לאתר.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטון, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה שדן בונה מקיסמים מבנה משולש. מה השאלה העולה בדעתך בהסתכלות בסרטון? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטון.
מקור: Dan Meyer
אופי הפעילות: סרטונים, פעילות חקר
תאור: פעילות של דן מאייר "מתמטיקה בשלש מערכות". בסרטון נראה מבנה של אבני דומינו הולכות וגדולות. מה יקרה אם נפיל את סדרת אבני הדומינו ? במערכה השנייה מעלים את השאלות איזה מידע יש צורך בכדי לפתור את הבעיה? אילו כלים מתמטיים? ופותרים את הבעיה. הפעילות מלווה בסרטונים.
ניתן לשלב את הבעיה במציאת חוקיות וכן בהכרות עם הפונקציה הלינארית.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: פיצוח - חקר בעזרת יישום דינאמי של NCTM
תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות של מספר הפגיעות הכדור בשולחן הביליארד.דרך משחק חוקרים מלבנים דומים, יחס הדמיון ומציאת המחלק המשותף הגדול ביותר, והמכפלה המשותפת הקטנה ביותר.
מומלץ גם לעיין במצגת "מפצחים את הדמיון" ודף פעילות מאת מיכל מלר בכנס המורים 2010.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות ריבועיות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הפרבולה באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות לינאריות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הישר באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.
מקור: עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: אוסף המלצות למשחקים אינטראקטיביים ברחבי הרשת העוסקים בחוקיות ובהמשכיות של סדרה. כמו כן ניתן למצוא גם שלושה מבדקים אינטראקטיביים בנושא חוקיות שחוברו על ידי מירטה לוין ונבנו על פי ספרי הלימוד. ההרשמה חינם.
מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מורים ותלמידים מציעים תבניות חזותיות, תמונות של סדרת עצמים והאתגר למצוא את התבנית האלגברית המתארת את הסדרה. כל סדרה כזו מלווה בדף עבודה מנחה למציאת החוקיות.
![]()