תיאור:דף עבודה אינטראקטיבי בו מוצגים מלבנים שווי שטח בהם חסומים צורות שונות. על התלמיד למצוא את השטח הצבוע הגדול ביותר והקטן ביותר על פי חישובי שטח משולש עם גבהים שווים. המשימה
לקוחה מתוך מתמטיקה משולבת כיתה ז.
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 804, קיץ תשע"ב, שאלה 4
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: מאגר 802, שאלה 19-20
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות
כיתה:
תיאור: דף עבודה , יישום דינאמי - משולש לבעית חקר האם וכיצד ניתן לבנות משולש מנקודות אמצעי הצלעות. הבעיה גם מורחבת למרובעים וניתן לחקור בעזרתה יישום דינאמי - מרובע
תיאור: יישום דינאמי בו מוצגת בעיה גיאומטרית פתוחה. על אחת מצלעות המלבן בנו משולש ווה שוקיים כך שהקטע הנוצר בצלע המקבילה במלבן הוא קטע אמצעים של המשולש. על פי האיור יש למצוא יחסי שטחים שונים.
כיתה: ח', ט'
תיאור: נשתמש ביישום דינאמי לגילוי והוכחה של משפט פיתגורס בעזרת דמיון משולשים. הרחבת הפעילות בפיצוח "בדרך לפיתגורס".
נושא: גאומטריה, קטע אמצעים במשולש, משולשים דומים
כיתה: ט'- י'
שאלון: מבחן המפמ"ר כיתה ט'
תיאור: השאלה מתוך מבחן המפמ"ר מהווה בסיס לפעילות חקר והתנסות בעזרת יישומון דינאמי בגאוגברה.
בפעילות התלמיד מתבקש לבנות בנייה פשוטה (של משולש) ולהיעזר בבניות אחרות מוכנות מראש ביישומון.
בפעילות גם הזמנה לתלמידים מתקדמים להמשיך ולבנות ולחקור.
במשימה חקר ושימוש במשפטים:
- התיכון ליתר שווה למחציתו. והמשפט ההפוך.
- קטע אמצעים במשולש.
- יחס השטחים במשולשים דומים.
כיתה: ז'
תיאור: ביישום הדינאמי, ניתן לבחון את פעולת ההגדלה והכווץ של צורות גיאומטריות כך שמתקבלות צורות דומות. היישום מלווה בשאלות מנחות לחקירת נושא יחס הדמיון, יחס בין היקפים ושטחים של צורות דומות . הפעילות כולה מוצגת בפיצוח "כיד הדימיון- בדמיונו של מונדריאן".
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות: קיץ תשע"ב, שאלון 806, שאלה 5.
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.