
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: בפעילות מוצגים טריקים שונים לכפל מספרים בעזרת האצבעות שמהן יוכלו ליהנות תלמידים צעירים והבוגרים שביניהם יוכלו גם לחקור מהו הקסם המתמטי העומד מאחורי טריקים אלו. בפעילות זו אתם מתבקשים לצפות בסרטים המציגים את הטריקים, להוכיח באופן אלגברי (או אחר) מדוע השיטות הללו עובדות, להרחיב ולהכליל אותן. ניתן לשלב פעילויות אלו בפרק של בעיות מספרים.

מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פתרון משוואות לינאריות פשוטות בעזרת המחשה ויזואלית וידידותית. נפתור משוואות בעזרת שימוש במודל המלבנים, שהכרנו בפיצוח "בארץ יצורי הפרא המתמטיים" להצגת מספרים שליליים. הפיצוח כולל סרטוני וידאו המציגים את המודל, יישומון דינאמי וכן דפי עבודה עצמית לתלמיד. ניתן לשלב בשימוש הלוח החכם.
מקור: צוות דסמוס
תיאור: פעילות כיתה בדסמוס לפיתוח המיומנות של סימון תחומים לפי אי שוויון על ציר המספרים.
מקור: Desmos Teacher
אופי הפעילות: משחק אינטראקטיבי
תיאור: משחק לניחוש המיקום של הצוללות במערכת הצירים תוך שימוש בתוכנה Desmos. ניתן לשחק בזוגות בשני מכשירים ניידים. המשחק במערכת Desmos Teacher, ניתן להגדיר כיתה ולעקוב אחר התוצאות של התלמידים.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: שני משחקים לשני שחקנים (או לשתי קבוצות בכיתה), במשחק הראשון יש לתת שיעורי נקודות כך שלא יווצר ישר העובר דרך שלש נקודות. במשחק השני יש ליצור כמה שיותר ריבועים.
מקור: flashymaths
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו עליך לתפוס , תוך 30 שניות, את החייזרים המפוזרים במערכת הצירים, כאשר נתונים לך שיעורי הנקודות.
מקור: Great MathTeaching Ideas
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: הצעה לפעילות יצירתית בה מגרילים שיעורי נקודות ויוצרים יצירת אמנות. מלווה בסרטון הסבר ובדף פעילות.
מקור: מתמטיקה עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: המלצות למשחקים אינטראקטיביים ברשת לתרגול והכרת מערכת הצירים.
מקור: מתמטיקה עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מצגת מאת מירטה לוין, המציעה משחק כיתתי לתרגול הנושאים שנלמדו בשליש הראשון של כיתה ז.
![]()