תיאור: בפעילות נזרעים זרעים לקראת פתרון בעיות ערך קיצון שנלמדות בכיתה ט' ובחטיבה העליונה.
מקור: Desmos Teacher
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לטאבלט בו צריך לתפוס כוכבים ע"י הפלת כדור. הכדור נופל וגולש על גבי גרפים של פונקציות קוויות אותם צריך התלמיד לבנות לפי מיקום הכוכבים.
הפעילות מתרגלת את משמעות השיפוע בשריג לפי יחס בין גובה מדרגה לרוחבה, ומייצרת תפיסה ויזואלית למספר החופשי בביטוי של הפונקציה הקווית לפי נקודת החיתוך המשוערת של הגרף הנבנה עם ציר ה- Y.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה 21 בשאלון 801.
תיאור: ביישום מושם דגש על השיפועים השווים בגרף. יש אפשרות לשנות את השיפועים ולבדוק כיצד משתנה קצב גדילת השיער.
מקור: MEI
תאור: משחקון אינטראקטיבי למחשב או לנייד בו על המסך רצות נקודות על הישר.
עליך להיות מהיר ולזהות איזה ישר מתואר בגרף. או לחלופין יהיה נתון ישר ושלושה גרפים ען נקודות נעות ועליך לבחור את הגרף הנכון.
המשחק הוא עם ניקוד ועל זמן.
בחרו מהתפריט את המשחקון: Straight Line Graphs
מקור: GeoGebra
תאור: פעילות עם יישומון שמדגימה בעיה של חקר פונקציות קוויות ומציאת נקודות חיתוך של ישרים.
היישומון מאפשר לשנות נתונים ולפתור בעיות רבות.
מחבר: Judah L Schwartz