מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח העוסק בפיתוח הראיה המרחבית ומציאת חוקיות מעניינות תוך הסתכלות במשולשים שווי צלעות. הבעיות בפיצוח דורשות להסתכל בצורה הגיאומטרית השלמה ובחלקיה, למנות משולשים ולמצוא את החוקיות העומדת מאחורי המנייה ואף הכוונה להוכחת החוקיות באופן אלגברי. הבעיות מדורגות בקושי ומתאימות לתלמידים החל מכיתה ז'. (לגילאי 9-99). כולל סרטון.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות לינאריות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הישר באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות העומדת מאחורי משולש מספרים. פעילות זו מתאימה לשילוב בלימוד האלגברה החל מכיתות ז'.
מקור: עמקים תבור
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: אוסף המלצות למשחקים אינטראקטיביים ברחבי הרשת העוסקים בחוקיות ובהמשכיות של סדרה. כמו כן ניתן למצוא גם שלושה מבדקים אינטראקטיביים בנושא חוקיות שחוברו על ידי מירטה לוין ונבנו על פי ספרי הלימוד. ההרשמה חינם.
מקור: Nrich
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סימולטור למכונת פונקציות ריבועיות. יש להכניס מספר למכונה, לעקוב אחר תהליך החישוב שנערך בתוכה ולצפות בפלט. ניתן גם לשנות את החוקיות. כמו כן מוצג הקשר בין התבנית האלגברית לגרף הפרבולה באופן דינאמי. מלווה בסרטוני וידאו המסבירים את השימוש ובהדרכה למורה.