מקור: Visual Patterns
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: מורים ותלמידים מציעים תבניות חזותיות, תמונות של סדרת עצמים והאתגר למצוא את התבנית האלגברית המתארת את הסדרה. כל סדרה כזו מלווה בדף עבודה מנחה למציאת החוקיות.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו האתגר להעביר את פינגווין בלוח משבצות מצד לצד , כאשר יש משבצת חופשיה אחת . (בדומה למשחק סדור המספרים במשבצות 1-15) ניתן לשחק ברמות שונות , להקטין ולהגדיל את לוח המשבצות. האתגר לחפש את האסטרטגיה למספר צעדים מינימלי ומעבר לכך להכליל ולמצוא את החוקיות לכך בהתאם לגודל הלוח. הפעילות מלווה בהסברים ובהנחיות למורה.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: לוח מספרים אינטראקטיבי, בדומה ללוחות שנה. ניתן לחקור בו באופן פתוח, חוקיות של מספרים באופנים שונים, לגלות את התבנית האלגברית המתארת את החוקיות. וכן גם לגלות תבניות של הסכומים. ניתן לעצב את הלוח בדרכים שונות ולמצוא תבניות שונות של חוקיות. מתאים לראשית האלגברה.
תיאור: אוסף משימות העוסק בפתרון שאלות מילוליות המיועדות לתלמידי כיתה ז'. המשימות מדורגות בחלקן ומאפשרות שיח ופתרון אריתמטי (חשבוני) בהמשך למיומנויות שנלמדו בביה"ס היסודי, כך שכל תלמיד בכיתה ז' יוכל להתמודד עימן, גם אם טרם השיג שליטה במיומנויות האלגבריות הנדרשות לפתרון.
מקור: NGFL-cymru
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: משחק אינטראקטיבי בו האתגר להעביר את הצפרדעים מצד לצד בדילוגים, לחפש את האסטרטגיה לנצחון ומעבר לכך להכליל ולמצוא את החוקיות של מספר הצעדים הדרושים להעביר n צפרדעים מעל m צפרדעים. הפעילות מלווה בהסברים ובהנחיות למורה.