מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תיאור: בפיצוח זה נצא למסע בעבר, בתקופות שונות ברחבי העולם מצריים, הודו וסין השתמשו במושג הדמיון לפתרון בעיות הנדסיות שונות.
הבעיות ברמות חשיבה שונות ומזמנות את התלמידים לחקור ולקשר לחיי היום יום ולהיסטוריה של המתמטיקה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: פיצוח ובו חקירת משולשים ומלבנים דומים הנוצרים בעזרת הגדלה והקטנה. הפיצוח מאפשר חקירה אינטראקטיבית של יחס הדמיון בצורות דומות, יחס ההיקפים ויחס השטחים.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: פיצוח - חקר בעזרת יישום דינאמי של NCTM
תאור: פיצוח ובו חקירה אינטראקטיבית של החוקיות של מספר הפגיעות הכדור בשולחן הביליארד.דרך משחק חוקרים מלבנים דומים, יחס הדמיון ומציאת המחלק המשותף הגדול ביותר, והמכפלה המשותפת הקטנה ביותר.
מומלץ גם לעיין במצגת "מפצחים את הדמיון" ודף פעילות , מאת מיכל מלר בכנס המורים 2010.