מקור: מטח
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: ביישומון אפשר לבנות מרובעים לפי תכונות אלכסונים שבוחרים מתוך שלושה תפריטים העונים על שלוש שאלות: האם האלכסונים חוצים זה את זה? האם האלכסונים מאונכים זה לזה? האם האלכסונים שווים זה לזה? בחלון המידות יופיעו: בשחור - הנתונים של אלכסוני המרובע שבניתם, בכחול - אורכי הצלעות ומידות הזוויות של המרובע. אפשר לבנות מרובע אחר לפי אותן תכונות של האלכסונים ע"י גרירה של קדקודי המרובע או ע"י לחיצה על בנו מרובע אחר מאותו הסוג.
מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי
תיאור: התמונה הדינאמית מציגה דלתונים קעורים וקמורים, מציגה את המעוין כמקרה פרטי של דלתון וממחישה תכונות משותפות לכל הדלתונים.
* אין לשכוח שתמונה דינאמית אינה מספקת הוכחה. יש להשלים הוכחה מדויקת בסיום הדיון שמתקיים בכיתה בעקבות הצפייה בתמונה הדינאמית.
מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל
אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי
תיאור: התמונה ממחישה בתהליך דינאמי את השיוויון של סכום המרחקים של נקודה כלשהי בתוך משולש שווה צלעות מצלעותיו לאורך הגובה של המשולש.
התמונה לא מספקת הוכחה למשפט.