מקור: מטח

אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי

תאור: ביישומון אפשר לבנות מרובעים לפי תכונות אלכסונים שבוחרים מתוך שלושה תפריטים העונים על שלוש שאלות: האם האלכסונים חוצים זה את זה? האם האלכסונים מאונכים זה לזה? האם האלכסונים שווים זה לזה? בחלון המידות יופיעו: בשחור - הנתונים של אלכסוני המרובע שבניתם, בכחול - אורכי הצלעות ומידות הזוויות של המרובע. אפשר לבנות מרובע אחר לפי אותן תכונות של האלכסונים ע"י גרירה של קדקודי המרובע או ע"י לחיצה על בנו מרובע אחר מאותו הסוג.

 

 


kitesמקור: אתר הפייסבוק של עידן טל

אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי

תיאור: התמונה הדינאמית מציגה דלתונים קעורים וקמורים, מציגה את המעוין כמקרה פרטי של דלתון וממחישה תכונות משותפות לכל הדלתונים.

* אין לשכוח שתמונה דינאמית אינה מספקת הוכחה. יש להשלים הוכחה מדויקת בסיום הדיון שמתקיים בכיתה בעקבות הצפייה בתמונה הדינאמית. 

 

 

 


vivians theorem

מקור: אתר הפייסבוק של עידן טל

אופי הפעילות: תמונה דינאמית ממחישה ומעוררת דיון כיתתי

תיאור: התמונה ממחישה בתהליך דינאמי את השיוויון של סכום המרחקים של נקודה כלשהי בתוך משולש שווה צלעות מצלעותיו לאורך הגובה של המשולש.

התמונה לא מספקת הוכחה למשפט.

 

 

 


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos