מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי בהם מוצגים שישה ריבועים, אך עם גרירת הקודקודים הם משתנים. המשימה לזהות כיצד נבנה כל מרובע ולאפיין אותו. מה מיוחד בריבוע?
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת תכונות האלכסונים בטרפז. בדף העבודה הנחיות לחקירה והוכחה של המשפט: הקו המקביל לאלכסוני הטרפז ועובר דרך נקודת מפגש האלכסונים שווה לממוצע ההרמוני של הבסיסים.
מקור: מטח
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: ביישומון (Applet) משפחת המרובעים אפשר לבנות מרובעים מסוגים שונים על ידי בחירת המרובע הרצוי מתוך תפריט. בחלון המידות יופיעו: סוג המרובע שבחרתם, אורכי הצלעות ומידות הזוויות. אפשר להציג את אלכסוני המרובע, ובחלון המידות יופיעו אורכי האלכסונים והמרחקים מהקדקודים עד נקודת החיתוך של האלכסונים. אפשר לבנות מרובע אחר מאותו הסוג על ידי גרירה של קדקודי המרובע או על ידי לחיצה על בנו מרובע אחר מאותו הסוג.