כיתה: ט
תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביתר – חלק ב. פעילות זו עוסקת במציאת מלבן בעל שטח גדול ביותר. היישומון מאפשר לעקוב אחר השתנות שטח הגינה כאשר משנים את צלעותיה.
כיתה: ט
תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביותר – חלק ג. פעילות זו עוסקת בבעיות ערך קיצון, אותן ניתן לפתור באמצעות מציאת קודקוד של פרבולה. היישומון מראה את השתנות אורך קטע בין שתי נקודות על שתי פרבולות, כאשר גוררים את אחת הנקודות.
מקור: משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, תכנון ופיתוח תכניות לימודים ומכון ויצמן
אופי הפעילות: משימה אוריינית מלווה בסרטון אינטראקטיביי
תאור: האיכר שתל במטע ריבועי עצי תפוחים וכדי להגן על העצים נטע מסביבו עצי ברוש. התדעו כמה עצים במטע?
מתבסס על המשימה האוריינית מטע תפוחים משאלות מבחני פיזה.
![]()