מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת תכונות האלכסונים בטרפז. בדף העבודה הנחיות לחקירה והוכחה של המשפט: הקו המקביל לאלכסוני הטרפז ועובר דרך נקודת מפגש האלכסונים שווה לממוצע ההרמוני של הבסיסים.
מקור: המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי בגאוגברה לחקר בעיה בגיאומטריה. הבעיה עוסקת בתכונות המלבן ושטח משולש.
מקור: מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי בהם מוצגים שישה ריבועים, אך עם גרירת הקודקודים הם משתנים. המשימה לזהות כיצד נבנה כל מרובע ולאפיין אותו. מה מיוחד בריבוע?
מקור: מתמטיקה משולבת, מכון וייצמן
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי בגאוגברה לחקירה של בעיה בגיאומטריה. בהינתן מרובע כלשהו נעביר דרך קודקודיו מקבילים לאלכסוניו. איזה מרובע נקבל? בדף העבודה הנחיות לחקירה של מצבים שונים ובחינת התכונות של משפחת המרובעים.
מקור: המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יישום דינאמי בו יש להוכיח כי קיים מלבן ששטחו שווה לשטח המקבילית . או במילים אחרות המחשה לכך ששטח כל המקביליות עם צלע נתונה (a) וגובה נתון (h) שווה, והוא שווה לשטח המלבן שאורך צלעותיו כצלע המקבילית והגובה.
![]()