מקור: המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יישום דינאמי בו יש להוכיח כי קיים מלבן ששטחו שווה לשטח המקבילית . או במילים אחרות המחשה לכך ששטח כל המקביליות עם צלע נתונה (a) וגובה נתון (h) שווה, והוא שווה לשטח המלבן שאורך צלעותיו כצלע המקבילית והגובה.
מקור: המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי בגאוגברה לחקר בעיה בגיאומטריה. בהינתן מרובע כלשהו, ניצור מרובע פנימי ששניים מקודקודיו על אמצעי האלכסונים והשניים האחרים על אמצעי צלעות מנוגדות של המרובע. בדף העבודה הנחיות לבנייה בגאוגברה. מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 804, קיץ תשע"ב, שאלה 4 .
מקור: המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי בגאוגברה לחקר בעיה בגיאומטריה. הבעיה עוסקת בתכונות המלבן ושטח משולש.
מקור: מתמטיקה משולבת, מכון וייצמן
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי בגאוגברה לחקירה של בעיה בגיאומטריה. בהינתן מרובע כלשהו איזה מרובע נקבל אם נחבר את אמצעי צלעותיו? איזה מרובע פנימי נקבל ממלבן. ולהיפך, מאיזה מרובע חיצוני נקבל מרובע פנימי מלבן? מה הקשר בין השטחים? מה עוד ניתן לשאול? מקור: מתמטיקה משולבת, מכון וייצמן.
מקור: מתמטיקה משולבת, מכון וייצמן
אופי הפעילות: חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי בגאוגברה לחקירה של בעיה בגיאומטריה. בהינתן מרובע כלשהו נעביר דרך קודקודיו מקבילים לאלכסוניו. איזה מרובע נקבל? בדף העבודה הנחיות לחקירה של מצבים שונים ובחינת התכונות של משפחת המרובעים.