נושא: שטחים
כיתה: ז-ט
תיאור: גילוי והוכחת הנוסחה למציאת שטח דלתון כמכפלת אלכסוניו. ביישומון חוסמים את הדלתון במלבן שצלעותיו מקבילות לאלכסוני הדלתון ושוות שלו. המלבן למעשה מארבעה משולשים מסובבים.
נושא: שטחים
כיתה: ז-ט
תיאור: יישומון לחקר השאלה כיצד ניתן לחלק את המלבן לשני שטחים שווים בעזרת ישר אחד.
התלמידים יגלו ויוכיחו את העקרון לפיו ישר העובר דרך נקודת מפגש האלכסונים במלבן חוצה את שטח המלבן.
נושא: שטחים, אינטגרלים.
כיתה: ז'-יב'
תיאור: הדגמה דינאמית, בעזרת יישום, של ההוכחה כי השטח באיור של שני העקומים החסומים בין מקבילים ואשר ה"רוחב" של כל אחד מהם זהה, שווה. ניתן לשנות את העקום על ידי גרירת הנקודות.
מתוך המאמר: ידע אינטואיטיבי וידע לוגי כמרכיבים של הפעילות המתמטית, אפרים פישביין, דינה תירוש ואביבה ברש, על"ה 22.
נושא: שטחים.
כיתה: ז'-יב'
תיאור: יישום הדינאמי לחקירת המשפט כי שטח משולשים בין מקבילים שווה ליחס בסיסי המשולשים. נדגיש כי שני המשולשים לא בהכרח דומים.
נושא: שטחים.
כיתה: ז'-יב'
תיאור: יישום הדינאמי לחקירת המשפט כי השטח של משולשים בין מקבילים בעלי אותו בסיס שווה. נדגיש כי שני המשולשים לא בהכרח חופפים.
נושא: שטחים
כיתות: ז, ח
תיאור: שלוש הוכחות ויזואליות שונות למציאת הנוסחה של שטח המשולש:
1. שטח משולש השווה לחצי שטח מקבילית
3. שטח משולש בעזרת קיפולי נייר