מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בבעיות מתמטיות מילוליות בנושא הישר העשויות לעורר דיון בערכים חברתיים כגון עזרה הדדית, חברות, חסכון ועוד.
הבעיות עוסקות במשוואת הישר, באי שוויונות בין ישרים ומציאת נקודות חיתוך בין ישרים, בשילוב יישומים דינאמיים.
הפעילויות פותחו ועובדו על פי - שילוב החינוך לערכים בהוראת המתמטיקה, ד"ר יעל אדרי ("שער-חם", 2008)
תודות ליעל על תרומתה ושיתוף הפעולה.
מקור: הילקוט הדיגיטלי- אופק על יסודי של מט"ח
אופי הפעילות: בפעילות נתון סרטוט שבו מוצג פתרון של אי־שוויון בין שתי פונקציות, ויש לרשום אי־שוויון בין פונקציות שהפתרון מתאים לו. מומלץ להשתמש בכלים דינאמיים (של מטח או אחר כגון גאוגברה).
מקור: interacivate , NSDL
אופי הפעילות: שיעור הכולל הסברים, דפי עבודה וכלי דינאמי לפתרון אי שוויונות קוויים באופן גרפי.