כיתה: ט
תיאור: היישומון מופיע בפעילות: למצוא את הפתרון הטוב ביותר – חלק ג. פעילות זו עוסקת בבעיות ערך קיצון, אותן ניתן לפתור באמצעות מציאת קודקוד של פרבולה. היישומון מראה את השתנות אורך קטע בין שתי נקודות על שתי פרבולות, כאשר גוררים את אחת הנקודות.
מקור: משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, תכנון ופיתוח תכניות לימודים ומכון ויצמן
אופי הפעילות: משימה אוריינית מלווה בסרטון אינטראקטיביי
תאור: האיכר שתל במטע ריבועי עצי תפוחים וכדי להגן על העצים נטע מסביבו עצי ברוש. התדעו כמה עצים במטע?
מתבסס על המשימה האוריינית מטע תפוחים משאלות מבחני פיזה.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: משימה אוריינית מלווה בסרטון ויישום דינאמי
תיאור: משימה אוריינית ובה בעיה מילולית מן המציאות המובילה לפתרון משוואות. היישום הדינאמי מציג בצורה מוחשית את המתואר בבעיה ומאפשר חקירתה ואף הרחבתה.
הפעילות מלווה בדף עבודה, יישום דינאמי 1, יישום דינאמי 2.
המשימה "שומר מסך" מופיעה גם במשימות אוריינות כולל דף עבודה ופתרונו.