מקור: שאלות לדוגמא ממבחן פיזה
אופי הפעילות: המרכז הישראלי למצויינות בחינוך עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.
תיאור: יישומון המציע חקירה של אומדן שטחים וקנה מידה של שטחים כלשהם, כגון כתם הנפט שבמשימת האוריינות שמבחני פיזה. ביישומון ניתן לשנות את קנה המידה, ליצור שטחים שונים, גם על פי תמונה, ולאמוד את שטחם. היישומון מלווה בסרטון הסבר.
מקור: שאלות לדוגמא ממבחני פיזה
יישומונים: המרכז הישראלי למצויינות בחינוך עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.
אופי הפעילות: סרטון ויישומון .
תיאור: יישומון המציע חקירה של בעיות שונות של חישובי הנחות באחוזים, והשוואה בין מבצעים שונים. ביישומון מודל ויזואלי פשוט לחשוב אחוזים מכמות. היישומון מלווה בסרטון הסבר. בסרטון הצעה כיצד ניתן להכליל שאלות מסוג זה ולפתור אותן אלגברית.
מקור: TED
אופי הפעילות: הרצאה
תאור: הרצאה מבית TED – 3 דקות - הצעה נועזת ללמד כמקצוע ראשי במתמטיקה סטטיסטיקה ולאו דוקא אלגברה, פונקציות וחדו"א. דיון – מה דעתכם על ההצעה המהפכנית? מה מקומה של הסטטיסטיקה בתרבות המודרנית? מה מקומה בתוכנית הלימודים? כיצד נוכל לתת לה את המקום המכובד שמגיע לה?