נושא: הרכבה של פונקציות לוגריתמיות ((g(x)=ln(f(x
כיתה: יב' (4-5 יח"ל)
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לחקירה של הרכבת פונקציות מסוגים שונים על פונקציית ln .
ניתן לחקור בעזרת היישום הדינאמי כיצד משפיעה ההרכבה על תחומי העליה והירידה על נקודות הקיצון האסימפטוטות ועל גבולות הפונקציה באינסוף.
כמו כן נשאלת השאלה מתי נוצרת נקודת אי רציפות סינגולארית ("חור").
ניתן להכניס לחלון הקלט פונקציות שונות להרכבה.
הרחבה לפעילות בפיצוח עד קצה הגבול.
נושא: שטחים, אינטגרלים.
כיתה: ז'-יב'
תיאור: הדגמה דינאמית, בעזרת יישום, של ההוכחה כי השטח באיור של שני העקומים החסומים בין מקבילים ואשר ה"רוחב" של כל אחד מהם זהה, שווה. ניתן לשנות את העקום על ידי גרירת הנקודות.
מתוך המאמר: ידע אינטואיטיבי וידע לוגי כמרכיבים של הפעילות המתמטית, אפרים פישביין, דינה תירוש ואביבה ברש, על"ה 22.
נושא: הרכבה של פונקציות על פונקציה מעריכית ((g(x)=e^(f(x
כיתה: יב' (4-5 יח"ל)
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לחקירה של הרכבת פונקציות מסוגים שונים על פונקצייה מעריכית.
ניתן לחקור בעזרת היישום הדינאמי כיצד משפיעה ההרכבה על תחומי העליה והירידה על נקודות הקיצון האסימפטוטות ועל גבולות הפונקציה באינסוף.
כמו כן נשאלת השאלה מתי נוצרת נקודת אי רציפות סינגולארית ("חור").
ניתן להכניס לחלון הקלט פונקציות שונות להרכבה.
הפעילות בהרחבה בפיצוח עד קצה הגבול
כיתה: י-י"ב
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי המבוססים על שאלה מבחינת בגרות.
מבוסס על בחינת בגרות: שאלון 806, קיץ תשע"א, מועד ב', שאלה 9.
נושא: הפונקציה מעריכית ולוגריתמית.
כיתה: יב' (5 יח"ל)
תיאור: יישום דינאמי לחקירת הקשר בין הפונקציות ההפוכות המעריכית והלוגריתמית והסימטריה לישר y=x .
מתוך המצגת של ההרצאה "חדו"א של הפונקציות המעריכיות והלוגריתמיות" ובעיה מתוך הפיצוח "הפוך על הפוך".