מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: יישום דינאמי בגאוגברה, בו ניתן להדגים ולחקור סכום של מספרים שליליים.
במודל זה כל רישום מספרי מתואר על-ידי חץ (וקטור) שלו גודל וכוון. כאשר אורך החץ מבטא את ערכו המוחלט של המספר וכיוונו מבטא את סימנו:
חץ ימינה מספר חיובי, חץ שמאלה מספר שלילי. מכאן גם השם מספרים מכוונים.
אופי הפעילות: סרטון אינטראקטיבי וגרסת הסרטון
תיאור: סרטון אינטראקטיבי בנושא יחס פרי יצירתו של עמרי נווה. הסרטון מציג סיפור מסיבת יומולדת ובו משולבות בעיות שונות והסבר בהיר לפתרונן וכולן בנושא היחס.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: יישום דינאמי בגאוגברה, בו ניתן להדגים ולחקור סכום של מספרים שליליים במודל הקשתות. המחובר הראשון מוצג כנקודה על ציר המספרים והמחובר השני מייצג תנועה בצעדים ימינה או שמאלה- תלוי בסימן המחובר השני. תנועה ימינה- המחובר השני חיובי ותנועה שמאלה- המחובר השני שלילי. תוצאת החיבור היא הנקודה אליה הגענו.
מקור: משימות אוריינות, עקרון המנוף
אופי הפעילות: מצגת ויישום דינאמי
תיאור: מצגת המציעה פעילות המלווה את המשימה האוריינית "עקרון המנוף" המציג בעיה של שינוי יחס בשיווי משקל בנדנדה. הפעילות מציעה חקר וגילוי של עקרון המנוף בעזרת מאזני מספרים. יישומון המנוף בהפקת אלנט עבור אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך.
מקור: המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח "בארץ יצורי הפרא המתמטיים" עוסק בפעולות החיבור והחיסור של מספרים שליליים באמצעות מודל אסימונים, בו מספר חיובי מיוצג ע" אסימון כחול ומספר שלילי ע"י אסימון אדום ושניהם יחד מהווים את זוג האפס. הפיצוח ערוך כדפי עבודה לתלמיד ומלווה בסרטונים קצרים ובמשחקים אינטראקטיביים לתרגול פעולות החיבור והחיסור. כמו כן, תמצאו סקירה קצרה על ההיסטוריה של המספרים השליליים, משחקים ומקורות מגוונים בנושא. שימו לב בפרט ליחידת השתלמות מורים המציגה את המודל על יתרונותיו וחסרונותיו.
![]()