כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.

אודות / הנחיות להגשת מאמרים


 

חדשות מתחום החינוך המתמטי בישראל ומן המתמטיקה בעולם 

מדור: חדשות

כתב: מערכת על"ה

תקציר: בחומר מובאות שתי חדשות מתמטיות הקשורות למספרים ראשוניים:

1) הוכחה של המשפט בדבר קיומן של סדרות חשבוניות של מספרים ראשוניים, בכל אורך.

2) מציאת מספר מרסן ראשוני חדש.

כמו כן, מובאות חדשות הקשורות לחינוך מתמטי בארץ: מינויה של ד"ר חנה פרל לתפקיד מפמ"ר למתמטיקה, ומינוי של וועדת מקצוע חדשה.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


פיתוח חשיבה כמותית לקראת תכנית לימודים ספיראלית במתמטיקה ועמידה בסטנדרטים בין-לאומיים בחטיבת הביניים

מדור: תכנים בתכנית

כתבו: יעקב כץ ועופר רימון

תקציר: במאמר מציגים המחברים את ניתוח הנתונים שנאספו מתוצאות המחקר הבינלאומי 1999 TIMSS, בו השתתפה ישראל. בעקבות התוצאות שהתקבלו בישראל הוחלט במשרד החינוך ליזום מהלך הוראתי בשם: 'פיתוח החשיבה הכמותית במתמטיקה ובניית מודל ספיראלי ללמידה'- מהלך המלווה בניסוי מבוקר.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


תורת המשחקים ושדכנות- האם כדאי "לשחק אותה אדישה"?

מדור: בעיה לעניין

כתב: אלברט ישראל

תקציר: המחבר לוקח את הקוראים למסע אל האי המבודד מולדן, בו יש לשדך קבוצת רווקים לקבוצת רווקות. השידוכים נעשים על פי דרישות קבועות מראש ועל פי מפת העדפות של הרווקים ושל הרווקות. המאמר מכיל הוכחה באינדוקציה מתמטית לטענה שאינה לקוחה מתורת המספרים.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


הקניית המושג 'מספרים מכוונים'- שילוב נימוקים חוץ-מתמטיים ופנים-מתמטיים

מדור: תכנים בתכנית

כתב: מיכאל קורן

תקציר: במאמר מציע המחבר מהלך להוראת הנושא של מספרים מכוונים. המהלך כולל שימוש במודלים (נימוקים חוץ-מתמטיים) ובהגדרות פורמליות (נימוקים פנים-מתמטיים).

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


'שליחומטיקה'- הפוטנציאל שבפעילות למורי-מורים למתמטיקה

מדור: מנסיוננו

כתבה: גרייסי ויניצקי-לנדמן

תקציר: במאמר מציגה המחברת פעילות משולבת מחשב, שהופעלה במסגרת הקורס למורי-מורים למתמטיקה. בפעילות נחשפו המשתתפים לבעיה בשם 'שליחומטיקה' השייכת לקובץ 'בעיות החודש' אשר פותח במסגרת המרכז הארצי למתמטיקה 'קשר חם' (בעיית החודש מס' 26). 

במהלך הפעילות ניתנה למשתתפים הזדמנות לבנות מודל מתמטי לסיטואציה פשוטה יחסית. כמו כן, חוו המשתתפים חוויה אותנטית של למידה וביצוע רפלקציה על התהליך שהם עצמם עברו.

מקור: על"ה 32, תשס"ד 2004


על״ה
עלון למורי המתמטיקה

ISSN: 0792-5735 


פיצוחים
פעילויות מתמטיות למורה ולתלמיד


מאגר יישומים דינאמיים
דפי עבודה אינטראקטיביים ויישומים בגאוגברה


תוכנית מוארת חט"ב
פעילויות מתוקשבות על פי תוכנית הלימודים


תוכנית מוארת חט״ע
בקרוב...


thumbnail logos