כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
מדור: זה רעיון
כתב: פתחי סלאח
תקציר: בחומר מביא המחבר הוכחות של טענות שהופיעו בבחינות הבגרות בשנים האחרונות. הטענות הופיעו כחלק משאלה בבחינה העוסקת באינדוקציה מתמטית. המחבר מציע מגוון דרכים להוכחה ללא אינדוקציה מתמטית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
איפה פוגשים השברים את השקולים להם? האם יכול מפגש זה להתרחש בבית הספר היסודי?- חלק א'
מדור: מחקר
כתבו: אילנה ארנון, פרלה נשר ורנטה נירברג
תקציר: במאמר מתארות המחברות מחקר שערכו ביחס להבנת מושג השבר כמחלק שקילות. המחקר נעשה תוך למידה בעזרת התוכנה "שמש" המאפשרת בניית ייצוגים לשברים, המדגישים את תכונתם כמחלקות שקילות.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מי צריך מתמטיקה? העיתונאי אבי כצמן משוחח עם עופר ליבה
מדור: מי צריך מתמטיקה?
כתב: עופר ליבה
תקציר: במאמר מציג עופר ליבה את תפיסתו ביחס למתמטיקה כפי שעלתה בראיון אישי עם העיתונאי אבי כצמן. הראיון ששודר ברדיו ירושליים לפני כארבע שנים, במסגרת התוכנית השבועית: "שישה מאזינים ואורח".
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: צימוקים
כתב: יפים כץ
תקציר: במאמר מציג המחבר פתרון של שאלה מבחינת הבגרות של קיץ תשנ"ב ומדגיש מכשולות בגזירת פונקצית שורש, ובחיושבי גבולות, לצורך מציאת אסימפטוטות.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מלימודי המתמטיקה האלמנטרית לעבודה נסיונית בלימודי הנדסה
מדור: בטעם של פעם
כתב: אריה כרוך ז"ל
תקציר: בחומר מובאים כלשונם ההקדמה והפרק השני בחוברת בשם "מלימודי המתמטיקה האלמנטרית" שכתב מורה למתמטיקה- אריה כרוך ז"ל. החוברת התפרסמה בהוצאת "השכלה" בשנת תרפ"ח. הפרק המובא כאן מתאר דרך ממחישה לטיפול במשפטים בגיאומטריה העוסקים במצולעים שווי שטח.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004