כתב העת על"ה - עלון למורי המתמטיקה, הוא כתב עת שפיט היוצא לאור על ידי המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, שפועל במסגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך ומנהלת מל"מ.
להיות מתמטיקאי אמיתי- כל אחד יכול!
מדור: חקירה מתמטית
כתבה: עטרה שריקי
תקציר: במאמר מתואר תהליך גילוי של תכונה מעניינת של מונומים אי-זוגיים. החקירה המתמטית מבוצעת על פי המודל: "מה אם לא", המאפשר להפיק שאלות חקר מכל בעיה שגרתית בספרי הלימוד.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
סוד החבית האוסטרית - בעיית קפלר על מדידת חביות יין והתרתה באמצעות חשבון דיפרנציאלי (ראו למטה תיקון טעות דפוס**)
מדור: היסטוריה
כתבו: אלה שמוקלר וזיוה שחם
תקציר: במאמר מוצג 'סרגל קסם' באמצעותו קבעו במאה ה-16 במדידה חד-פעמית את נפחן של חביות יין. המאמר עסק בפענוח סוד 'סרגל הקסם' תוך שימוש בחקירת פונקציות.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
**תיקון טעות: בעמוד 62 בראש העמודה השמאלית נפלה טעות. מעריך החזקה של המכנה הוא 5/2.
מדור: איגרת פרידה
כתבה: מרים עמית
תקציר: בחומר מובאת איגרת פרידה של דר' מרים עמית, אשר סיימה לאחרונה את תפקידה כמפמ"רית.
מקור: על"ה 31, תשס"ד 2004
מדור: היסטוריה
כתב: מייקל נ. פריד
תקציר: במאמר נסקרים היבטים של תורת המוסיקה המתמטית, כפי שהיא נתפסה עד תקופת הרנסנס. בעיקר נבחנים תורת ההרמוניה של הפיתגוראים, מושג הכוונון הטבעי ומושג הכוונון המשווה. בחלק ב' מוצגת המתמטיקה כאחת מהאומנויות הליברליות.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003
מדור: תכנים מחוץ לתוכנית
כתב: אורי רימון
תקציר: אורי רימון מציג הגדרה חליפית למושג החבורה, המאפשרת לדעתו לימוד ויזואלי ומשמעותי לתורת החבורות ברמה תיכונית.
מקור: על"ה 30, תשס"ג 2003